H
bara trevligt med julkalender va bara tråkigt att marike inte gillar den

T
Svt:s julkalender känns som en dålig kopia på Stargate sg1 och Atlantis :geek:

Vi/jag har dock fastnat för SR:s julkalender "Marvinter" :)(y)

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
T Tobias Knutsson skrev:
Svt:s julkalender känns som en dålig kopia på Stargate sg1 …
Lite som "Wormhole X-treme!" då …

12-åringen gillar inte julkalendern, 6-åringen gillar den, mammsen tycker att den är okej, pappsen, njaeeee, känns inte som att jag är rätt målgrupp.
Har inte frågat de äldre "barnen", tveksam att de gillar den, om de hade tittat.

Men, klart att den kan uppfattas som otäck för mindre barn, vi är ju olika, även barnen.

6-åringen sa:
- mjum, nu blir de uppätna!
Detta var från 6/12, tror inte att jag behöver vara orolig för att han är kannibal.

Men än så länge tycker jag att julkalendern får ett 3 av 10 betyg, av mig iaf.

Mvh P-A

Marike
D Daniel__s skrev:
hur bra som helst, mina barn 3 och 4 år gillar den med. Byt kanal eller gå köp den julkalandern ni vill se på. Jag brukar iaf byta kanal när jag inte vill se på något tråkigt på tv än att vara bitter och negativ...
Är du allvarlig? Har du provat stänga tvn för dina barn när de tittar på julkalendern?
Sedan är jag inte bitter, var bara intresserad av vad andra tycker och den möjligheten finns inte längre på SVT.

Marike
henke_benke skrev:
sen beror det ju på barnet också. sen finns ju dom som inte gillar tomten. ska vi avskaffa julen för det?
Det tycker jag inte, men man ska inte skrämma barn med tomten utan då ser man till att tomten är någon barnen känner igen. Hur skulle din jul blivit om du haft en hotbild hängandes över dig vid jul?

Marike
henke_benke skrev:
bara trevligt med julkalender va bara tråkigt att marike inte gillar den
Jag tillhör väl inte målgruppen? eller? Är målgruppen 5-10 år har de kanske träffat rätt. Men de som är yngre då? Vad får de? Mardrömmar? Och sura föräldrar som inte fått sova ordentligt?

Finns äldre upplagor av julkalendern på SVT Play om den som går i år inte faller en i smaken, är ett par som jag missat själv som jag tänker titta igenom. Även en fördel att kunna välja när man ska sätta på den, tycker årets går lite väl sent på morgonen.

H
Marike Marike skrev:
Jag tillhör väl inte målgruppen? eller? Är målgruppen 5-10 år har de kanske träffat rätt. Men de som är yngre då? Vad får de? Mardrömmar? Och sura föräldrar som inte fått sova ordentligt?
finns så mycket barn kan få mardrömmar från. oftast är det andra barn eller vuxna som skrämt upp dom.
nu för tiden leker så många barn med robotar och liknande så det är inte lika skrämmande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.