Schhhhhh! 
Jag tycker min familj har det lite tråkigt och slentrian... Varje jul är exakt den andra lik och jag vill att man ska komma ihåg varje år som speciellt... Förra året överraskade jag därför familjen med att hyra in en tomte (vi är bara vuxna så vi har inte haft ngn på länge) som kom och delade ut paket till alla ifrån Tomten... Inte ens min man visste om det och det blev verkligen en succé kände jag med all förvirring, förvåning å gissningar om vem som låg bakom, MEN nu vill jag ju hitta på något kul igen till julafton som hemlig överraskning. Kanske blir det en kul tradition, men känner att jag har svårt att hitta på något... kanske en pysselstation?
Stanna upp och baka?
Någon energisk tävling?
Dramatisera evangeliet?
Ja ingen ide är för dålig, alla tips beaktas
.

Jag tycker min familj har det lite tråkigt och slentrian... Varje jul är exakt den andra lik och jag vill att man ska komma ihåg varje år som speciellt... Förra året överraskade jag därför familjen med att hyra in en tomte (vi är bara vuxna så vi har inte haft ngn på länge) som kom och delade ut paket till alla ifrån Tomten... Inte ens min man visste om det och det blev verkligen en succé kände jag med all förvirring, förvåning å gissningar om vem som låg bakom, MEN nu vill jag ju hitta på något kul igen till julafton som hemlig överraskning. Kanske blir det en kul tradition, men känner att jag har svårt att hitta på något... kanske en pysselstation?
Stanna upp och baka?
Någon energisk tävling?
Dramatisera evangeliet?
Ja ingen ide är för dålig, alla tips beaktas
Drick dig fullständigt berusad, gärna så att du däckar redan på förmiddagen.
Jag är säker på att din familj kommer att ta upp detta lääääääänge efter att det hänt
Jag är säker på att din familj kommer att ta upp detta lääääääänge efter att det hänt
Smyg upp på natten mellan den 23:e och 24:e, släng ut julgranen och plocka undan allt julpynt. När resten av familjen vaknar förklarar du att julen är inställd.
*suck* det är ju så jag får en liten glädjetår av mina egna ord.
*suck* det är ju så jag får en liten glädjetår av mina egna ord.
...eller agera helt muppigt och förkunna att du sett ljuset! Sprid Jehovasbudskap omkring dig och lys med din nyvunna vetskap.
Boka en helgvistelse i Prag över julen, ni lär inte glömma det.
Vi brukar ta en kort promenad hit:
Värmer lite glögg, myser på skinnfällar.
Vi sitter inte inne hela julen, gör ofta långpromenader eller "glöggmys" som ungarna kallar det.
Detta fungerar utmärkt utan barn.
Har ni gott ställt, skippa julklapparna, det finns många både i sverige och andra länder som är mer i behov av lite glädje.
Själva brukar vi ge kvinnojouren både paket och lite mat som de vidarebefordrar.
Ett år fick barnen avstå julklappar, även de vuxna, skickade och köpte till behövande i krisdrabbade områden istället.
Det var barnens val, de vuxna tog illa upp, förstod inte vad de skulle göra med mjölkersättningen, getter, träd och vad de nu fick i sina namn av oss.
Hotellvistelse med ett besök på Wallmans i Stockholm, inte helt fel.
Tja, finns mycket att göra.
Hur som helst, ha en god jul!
Mvh P-A
Vi brukar ta en kort promenad hit:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmer lite glögg, myser på skinnfällar.
Vi sitter inte inne hela julen, gör ofta långpromenader eller "glöggmys" som ungarna kallar det.
Detta fungerar utmärkt utan barn.
Har ni gott ställt, skippa julklapparna, det finns många både i sverige och andra länder som är mer i behov av lite glädje.
Själva brukar vi ge kvinnojouren både paket och lite mat som de vidarebefordrar.
Ett år fick barnen avstå julklappar, även de vuxna, skickade och köpte till behövande i krisdrabbade områden istället.
Det var barnens val, de vuxna tog illa upp, förstod inte vad de skulle göra med mjölkersättningen, getter, träd och vad de nu fick i sina namn av oss.
Hotellvistelse med ett besök på Wallmans i Stockholm, inte helt fel.
Tja, finns mycket att göra.
Hur som helst, ha en god jul!
Mvh P-A
Många bra ideer. TackP Pagno skrev:Boka en helgvistelse i Prag över julen, ni lär inte glömma det.
Vi brukar ta en kort promenad hit:
[bild]
Värmer lite glögg, myser på skinnfällar.
Vi sitter inte inne hela julen, gör ofta långpromenader eller "glöggmys" som ungarna kallar det.
Detta fungerar utmärkt utan barn.
Har ni gott ställt, skippa julklapparna, det finns många både i sverige och andra länder som är mer i behov av lite glädje.
Själva brukar vi ge kvinnojouren både paket och lite mat som de vidarebefordrar.
Ett år fick barnen avstå julklappar, även de vuxna, skickade och köpte till behövande i krisdrabbade områden istället.
Det var barnens val, de vuxna tog illa upp, förstod inte vad de skulle göra med mjölkersättningen, getter, träd och vad de nu fick i sina namn av oss.
Hotellvistelse med ett besök på Wallmans i Stockholm, inte helt fel.
Tja, finns mycket att göra.
Hur som helst, ha en god jul!
Mvh P-A
Häng upp en julstrumpa till varje familjemedlem på julaftonsmorgonen och fyll den med chokladpraliner, goda tvålar och pysselböcker som ni sedan löser tillsammans under dagen.
Annars tyckte jag Pagnos förslag med brasa och glögg lät trevligt. Det tror jag att vi själva ska införa som tradition.
Annars tyckte jag Pagnos förslag med brasa och glögg lät trevligt. Det tror jag att vi själva ska införa som tradition.
Klicka här för att svara