Schhhhhh! 1f937_1f3fc_200d_2640.png

Jag tycker min familj har det lite tråkigt och slentrian... Varje jul är exakt den andra lik och jag vill att man ska komma ihåg varje år som speciellt... Förra året överraskade jag därför familjen med att hyra in en tomte (vi är bara vuxna så vi har inte haft ngn på länge) som kom och delade ut paket till alla ifrån Tomten... Inte ens min man visste om det och det blev verkligen en succé kände jag med all förvirring, förvåning å gissningar om vem som låg bakom, MEN nu vill jag ju hitta på något kul igen till julafton som hemlig överraskning. Kanske blir det en kul tradition, men känner att jag har svårt att hitta på något... kanske en pysselstation?
Stanna upp och baka?
Någon energisk tävling?
Dramatisera evangeliet?

Ja ingen ide är för dålig, alla tips beaktas ;).
 
Drick dig fullständigt berusad, gärna så att du däckar redan på förmiddagen.
Jag är säker på att din familj kommer att ta upp detta lääääääänge efter att det hänt ;)
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Smyg upp på natten mellan den 23:e och 24:e, släng ut julgranen och plocka undan allt julpynt. När resten av familjen vaknar förklarar du att julen är inställd.

*suck* det är ju så jag får en liten glädjetår av mina egna ord.
 
  • Gilla
SC Aero och 2 till
  • Laddar…
...eller agera helt muppigt och förkunna att du sett ljuset! Sprid Jehovasbudskap omkring dig och lys med din nyvunna vetskap.
 
Iaf två av tre förslag vore ju ganska roliga, men inte riktigt vad jag tänket mig när jag startade tråden...
 
Hyr en tomte-strippa! Det ligger i tiden nu
 
Boka en helgvistelse i Prag över julen, ni lär inte glömma det.

Vi brukar ta en kort promenad hit:

Eld i en utomhusgrill framför en spegelblank sjö med skog i bakgrunden under skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Värmer lite glögg, myser på skinnfällar.

Vi sitter inte inne hela julen, gör ofta långpromenader eller "glöggmys" som ungarna kallar det.
Detta fungerar utmärkt utan barn.

Har ni gott ställt, skippa julklapparna, det finns många både i sverige och andra länder som är mer i behov av lite glädje.

Själva brukar vi ge kvinnojouren både paket och lite mat som de vidarebefordrar.

Ett år fick barnen avstå julklappar, även de vuxna, skickade och köpte till behövande i krisdrabbade områden istället.
Det var barnens val, de vuxna tog illa upp, förstod inte vad de skulle göra med mjölkersättningen, getter, träd och vad de nu fick i sina namn av oss.

Hotellvistelse med ett besök på Wallmans i Stockholm, inte helt fel.

Tja, finns mycket att göra.
Hur som helst, ha en god jul!

Mvh P-A
 
  • Gilla
MmeMim
  • Laddar…
Fixa en kräftskiva. Bästa effekten får det, om du har ett låsbart matrum där du kan förbereda allt med lyktor, hattar m.m.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Boka en helgvistelse i Prag över julen, ni lär inte glömma det.

Vi brukar ta en kort promenad hit:

[bild]

Värmer lite glögg, myser på skinnfällar.

Vi sitter inte inne hela julen, gör ofta långpromenader eller "glöggmys" som ungarna kallar det.
Detta fungerar utmärkt utan barn.

Har ni gott ställt, skippa julklapparna, det finns många både i sverige och andra länder som är mer i behov av lite glädje.

Själva brukar vi ge kvinnojouren både paket och lite mat som de vidarebefordrar.

Ett år fick barnen avstå julklappar, även de vuxna, skickade och köpte till behövande i krisdrabbade områden istället.
Det var barnens val, de vuxna tog illa upp, förstod inte vad de skulle göra med mjölkersättningen, getter, träd och vad de nu fick i sina namn av oss.

Hotellvistelse med ett besök på Wallmans i Stockholm, inte helt fel.

Tja, finns mycket att göra.
Hur som helst, ha en god jul!

Mvh P-A
Många bra ideer. Tack
 
Hemmakatten
Häng upp en julstrumpa till varje familjemedlem på julaftonsmorgonen och fyll den med chokladpraliner, goda tvålar och pysselböcker som ni sedan löser tillsammans under dagen.

Annars tyckte jag Pagnos förslag med brasa och glögg lät trevligt. Det tror jag att vi själva ska införa som tradition.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
goda tvålar
Våra smaksinnen måste skilja sig åt rätt ordentligt... :sick:
 
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.