Hade bilen på långtidsparkering vid utlandsresa och när de skulle utföra beställd recond så lyckades en (körkortslös!) person krocka bilen. Inte så stora skador men har haft bilen på skadeverkstad där de bytt stötfångare fram och spolarm till strålkastare. Parkeringsfirman har lovat ersätta min självrisk samt merkostnad för framtida bonusförlust.

Försäkringsbolaget kan inte uttala sig om vad bonusförlusten innebär i pengar förrän nästa huvudförfallodag infaller vilket är i juni. Jag vill dock gärna göra klart allt med parkeringsfirman direkt.

Jag är i nuläget i högsta bonusklassen och ska enligt uppgift hoppa ner två steg. Har någon en aning om hur mycket det kan röra sig om i extra kostnad för mig innan jag når full bonus igen? Behöver en summa att starta förhandlingen med.

Eller tycker ni det är bättre att reglera självrisken nu och sen ta bonusfrågan om ett halvår?

S Surly skrev:
Försäkringsbolaget kan inte uttala sig om vad bonusförlusten innebär i pengar förrän nästa huvudförfallodag infaller vilket är i juni
I samband med huvudförfallodagen kan man oxså byta försäkringsbolag.
De har av konkurrenssjäl inte någon större kontakt med varandra, du kan nog få full bonus på nästa bolag om de vill höja.

K kest skrev:
I samband med huvudförfallodagen kan man oxså byta försäkringsbolag.
De har av konkurrenssjäl inte någon större kontakt med varandra, du kan nog få full bonus på nästa bolag om de vill höja.
Det har du såklart rätt i. Dock är man ju lite halvt fast pga helkundsrabatt. Att man dessutom har lite olika huvudförfallodagar på olika försäkringar ställer också till det, det har de tänkt ut bra.
Ska förslka att få samma förfallodag på samtliga försäkringar så hamnar man ju i ett bättre förhandlingsläge nästa gång.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.