D Daaaaaniel skrev:
Trist att du har en arbetsgivare som inte tänker längre än näsan räcker och tror att hen hjälper till att rädda världen bara för att din bil inte släpper ut 150 eller något gram. Om man ska vara miljöhjälte så bör man ju iaf vara beredd att betala för det.

Lycka till i ditt sökande.
Varje sparad gram CO2 är väl bra?
Varför kommer ofta argumentet att det måste vara allt eller inget?
 
Det bidde en Outlander. Beställd nu med leverans i december.

Hjärtat sa Volvo, hjärnan (och frugan) sa Outlander.
 
  • Gilla
Tovetorvan och 1 till
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Det bidde en Outlander. Beställd nu med leverans i december.

Hjärtat sa Volvo, hjärnan (och frugan) sa Outlander.
och vad jag har lärt efter 30 år i Jämtland att just den leverantören är riktigt bra att ha att göra med. Kanske inte lika viktigt för en förmånsbil som för en privatägd men ändå något att ta hänsyn till. / LOB (som nog ändå skulle tagit Volvon)
 
  • Gilla
Raskus
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Det bidde en Outlander. Beställd nu med leverans i december.

Hjärtat sa Volvo, hjärnan (och frugan) sa Outlander.
Jag gillar den. Har iof 2018 men har bara blivit bättre så grattis!
Nästa bil för mig blir nog däremot 50-60mil räckvidd. Lite surt nu när den går över till högljudd bensin.
 
Nu har den äntligen kommit.

4 mil avverkade såhär långt varav samtliga på el spritt på diverse småkörningar.
Känns mycket bra, det kommer bli glest mellan tankningarna.
 
  • Två bilar parkerade framför ett hus med garage i vinterskymning, varav en är en laddhybrid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Nu har den äntligen kommit.

4 mil avverkade såhär långt varav samtliga på el spritt på diverse småkörningar.
Känns mycket bra, det kommer bli glest mellan tankningarna.
Nice! På de tre år jag hade min blev det 1,8l/100km i medel. Jag har dygt 26km till jobbet men kunde ladda under dagen.
Har räckvidden blivit bättre på nyare modellen?
Jag kom som mest 42km på el, men på vintern när det var kallare än -5 kom jag knappt de 26km till jobbet...
 
anders07 anders07 skrev:
Nice! På de tre år jag hade min blev det 1,8l/100km i medel. Jag har dygt 26km till jobbet men kunde ladda under dagen.
Har räckvidden blivit bättre på nyare modellen?
Jag kom som mest 42km på el, men på vintern när det var kallare än -5 kom jag knappt de 26km till jobbet...
Det är inte pjåkigt alls. Känslan av att susa fram på el är härlig.

Den uppdaterade modellen sägs gå 54 km på el tack vare ny bensinmotor och något större batteri.
 
Raskus Raskus skrev:
Det är inte pjåkigt alls. Känslan av att susa fram på el är härlig.

Den uppdaterade modellen sägs gå 54 km på el tack vare ny bensinmotor och något större batteri.
Är det WLTP som säger 54km?
Då borde det stämma med typ -10%...

Den BMW jag bytte till har 80km på el enligt WLTP och nu med några enstaka plusgrader klarar den 68-72km beroende på om jag kört förvärmning eller inte så WLTP stämmer mycket bättre än den tidigare...
 
Vad som inte riktigt är med i wltp är just värmen i elbilar. Såg ett norskt test där Tesla model 3 fick kortare räckvidd än Hyundai Kona
 
F
Raskus Raskus skrev:
Det är inte pjåkigt alls. Känslan av att susa fram på el är härlig.

Den uppdaterade modellen sägs gå 54 km på el tack vare ny bensinmotor och något större batteri.
ja just den nya bensinmotorn MÅSTE ju vara det som gör att den får längre räckvidd på el :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Noseone och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
ja just den nya bensinmotorn MÅSTE ju vara det som gör att den får längre räckvidd på el :thinking:
Haha, tankevurpa av mig
 
F fsn skrev:
ja just den nya bensinmotorn MÅSTE ju vara det som gör att den får längre räckvidd på el :thinking:
Den kanske väger mindre... :crysmile:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.