Varje sparad gram CO2 är väl bra?D Daaaaaniel skrev:
Varför kommer ofta argumentet att det måste vara allt eller inget?
och vad jag har lärt efter 30 år i Jämtland att just den leverantören är riktigt bra att ha att göra med. Kanske inte lika viktigt för en förmånsbil som för en privatägd men ändå något att ta hänsyn till. / LOB (som nog ändå skulle tagit Volvon)Raskus skrev:
Jag gillar den. Har iof 2018 men har bara blivit bättre så grattis!Raskus skrev:
Nästa bil för mig blir nog däremot 50-60mil räckvidd. Lite surt nu när den går över till högljudd bensin.
Nice! På de tre år jag hade min blev det 1,8l/100km i medel. Jag har dygt 26km till jobbet men kunde ladda under dagen.Raskus skrev:
Har räckvidden blivit bättre på nyare modellen?
Jag kom som mest 42km på el, men på vintern när det var kallare än -5 kom jag knappt de 26km till jobbet...
Det är inte pjåkigt alls. Känslan av att susa fram på el är härlig.anders07 skrev:
Den uppdaterade modellen sägs gå 54 km på el tack vare ny bensinmotor och något större batteri.
Är det WLTP som säger 54km?Raskus skrev:
Då borde det stämma med typ -10%...
Den BMW jag bytte till har 80km på el enligt WLTP och nu med några enstaka plusgrader klarar den 68-72km beroende på om jag kört förvärmning eller inte så WLTP stämmer mycket bättre än den tidigare...
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 293 inlägg
Vad som inte riktigt är med i wltp är just värmen i elbilar. Såg ett norskt test där Tesla model 3 fick kortare räckvidd än Hyundai Kona
Klicka här för att svara
