2016 fanns smått ofattbara 355 000 hästar i sverige, 36 hästar per 1000 invånare.
 
Och drygt 3000 mjölkbönder. Ändå är det mjölkkorna folk förknippar med jordbrukslandskapet.
 
G guggen skrev:
2016 fanns smått ofattbara 355 000 hästar i sverige, 36 hästar per 1000 invånare.
Väldigt lite enligt mina döttrar, dom skriver alltid "häst" på inköpslistan. Men det är ju så att jag bor på landet och det finns fler hästar än kossor.
 
P
V Ville_Vessla skrev:
Antagligen för att det är billigare, jag bor just i Jämtland och har inte hört nån klaga på att skörden är dålig till skillnad för 3 år sen då hästar avlivades för att det inte fanns foder att få tag i. Vi har inga större problem här nu, men nån enstaka hästägare kan ju såklart ha det.
Nu är detta inte just till hästägare.. Utan till mjölkbönder... :rolleyes:
 
P
man ska vara klar över att halmen för vissa djur måste klara och hålla en viss kvalitet..
Den halm som hittills blivit gjord här är svart prickig... Den duger inte för mjölkproduktion.. köttdjur ja men inte mjölkdjur..

Men tillbaka till pastan...
tomater, lök, vitlök, Oregano, svartpeppar, salt.. en nypa socker... vatten..
Lite citronjuice..
koka ihop... mmm passar utmärkt till de flesta pastasorter... :cool:
strö över lite ost...
servera... ;)
 
  • Gilla
Ville_Vessla
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.