Var i Holland samma vecka när man började stänga ner. Sista dagen jag var i Amsterdam gick jag runt i stan och fotograferade. Jag vet att jag hade perfekt syn på vänster öga som jag använder när jag kikar genom sökaren. Veckan efter att jag kom hem fick jag lite rethosta och grann tanten ville att jag skulle ta med hennes hund som gillade att springa i ett par kilometer och snabb joggingtakt. Visade sig att jag bara orkade springa i ca 10 meter innan jag tappade andan. Fortsatte promenaden på ca 2 mil i snabb takt utan problem.
När jag kom hem kom jag fram till att min kroppstempertur låg på ca 38,5 grader i 3,5 månade och på bara en dag sjönk den till strax under 37 grader.
Vid midsommar skulle jag på en Corona säker fest och skulle ta lite fotografier. När jag tittade i kamarasökaren med vänster öga upptäcker jag att bilden var suddig.
Har varit hos en optiker som konstaterade att jag bara med tvekan kunde se de översta två raderna. Hon har skickat en remiss till ögonläkaren som får avgöra om jag ska gråstarr operera båda ögonen-
Inte så roligt så jag surfade på nätet och hittade att man kunde behandla hundar med ögondroppar som gjorde att grumlingen försvinner på bara någon vecka.
Någon som fått samma problem med synen efter Corona och går det att behandla även människor med samma medicin för hundar. Misstänker att alla ögonläkare inte är så förtjusta i att man ersätter ögonläkare med ögondroppar som gör de flesta ögonläkare arbetslösa.

Men...

Snälla..

Covid är knappast anledningen till att du fått grå starr..

:rolleyes:

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Det finns rapporter från Kanada att personer som fått Corona har förlorat eller fått kraftigt försämrad syn. Enligt min optiker har hon haft flera kunder som gjort en synundersökning efter att synen blivit sämre under tiden då personen haft Corona. Hade det varit grå starr hade försämringen inte kommit så pass fort enligt optikern. Efter kontakt med en ögonläkare kan det vara mycket möjligt att Coronan är orsaken till en snabb och kraftigt försämrad syn. I mitt fall har jag haft nästan perfekt syn och synen försämrades snabbt under tiden jag hade Corona och feber . När febern försvann har synen stabiliserats och kanske blivit en aning bättre.

Grå starr kan ju komma på ett par månader, så man undrar ju vad det är för kväkare till optiker du gått till?

Hade covid gett försämrad syn är det något vi hade fått veta mer om för längesen..

Jag tror snarare det är så att du helt enkelt inte märkt att din syn sakta förändrats på senaste tiden, men reagerade när du åter igen försökte anstränga ögonen efter att du varit sjuk..

Testades du ens för covid under tiden du var sjuk?

• Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
N nallepu skrev:
Någon som fått samma problem med synen efter Corona och går det att behandla även människor med samma medicin för hundar.
Lyssna på din läkare du. Är du missnöjd tycker jag att du ska gå till en annan läkare, inte en veterinär!

• Gilla
  • Haha
elmont och 5 till
  • Laddar…
Jag är helt glasögonfri efter gråstarroperation med multifokala linser. Jag är 50+ och ser bättre än jag någonsin gjort sedan ca 15 års ålder. Jag ser bra från 30 cm till oändligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.