17 155 läst ·
529 svar
17k läst
529 svar
Katter, jakt, äta kött, klimatet - allmän diskussion
Dra inte in mig i detta, de som plågar fåglar kan vara söta, eller inte. Det spelar ingen roll för fåglarna, de plågas lika mycket ändå....J JohanLun skrev:
Herr glykol i skål... Du har dragit dig in här själv, kliv ut och håll tyst så slutar jag kommentera dig. Annars får du tåla det.Nissens skrev:
Utifrån tältsituationen är det väl en jäkla skillnad om grannen har en katt som är ute 2h per dag eller tio som är ute dygnet runt och som gör att grannens tomt är för trång för alla dessa så de hela tiden söker sig till andra tomter.
Utifrån det juridiska är det av stor vikt då man kan anta att denna granne kanske inte har den tillsyn som lagen kräver, medan jag och den stora delen av kattägarna men 1 innekatt som får gå ut ibland tar det tillsynsansvar vi har.
Inom topic. Du är ute.
Redigerat:
Använder du glykol på katter? Det är ju i så fall i klass med djurplågeriet du och din katt redan är skyldiga till!J JohanLun skrev:Herr glykol i skål... Du har dragit dig in här själv, kliv ut och håll tyst så slutar jag kommentera dig. Annars får du tåla det.
Utifrån tältsituationen är det väl en jäkla skillnad om grannen har en katt som är ute 2h per dag eller tio som är ute dygnet runt och som gör att grannens tomt är för trång för alla dessa så de hela tiden söker sig till andra tomter.
Utifrån det juridiska är det av stor vikt då man kan anta att denna granne kanske inte har den tillsyn som lagen kräver, medan jag och den stora delen av kattägarna men 1 innekatt som får gå ut ibland tar det tillsynsansvar vi har.
Inom topic. Du är ute.
Jag skulle aldrig någonsin plåga djur på något av de sätten, inget annat sätt heller.
Nu trollar du värre än vanligt.Nissens skrev:
Du har vid ett flertal tillfällen här på forumet skrivit att du tänkt ställa ut glykol. Står du fortfarande för vad du skrivit eller har du ångrat dig?
Glykol är fan tio resor värre än det katten gör med fågeln. Och du är en tänkande resonerande varelse (tror jag) till skillnad från katten.
Skriver du isåfall annat du inte står för?
Det där är allvarliga anklagelser och jag har ALDRIG tänkt göra något sådant. Inte heller har jag tänk plåga djur på det sättet din katt gör under ditt ansvar.J JohanLun skrev:Nu trollar du värre än vanligt.
Du har vid ett flertal tillfällen här på forumet skrivit att du tänkt ställa ut glykol. Står du fortfarande för vad du skrivit eller har du ångrat dig?
Glykol är fan tio resor värre än det katten gör med fågeln. Och du är en tänkande resonerande varelse (tror jag) till skillnad från katten.
Skriver du isåfall annat du inte står för?
Oavsett, det är ingen hittills som lastats för vad man tänkt, men att göra det i handling är inte vackert. Det kan ju du fundera på. I mina ögon är att förgifta katter lika illa som det du låter din katt göra mot fridlysta småfåglar, så det är lite märkligt att du har synpunkter på de som gör likvärdiga saker....
Inte lastats för vad man tänkt kanske, men vad man skrivit. Du menade inte det du vid upprepade tillfällen skrev alltså. Det är ju förstås mycket bra.Nissens skrev:
Det där är allvarliga anklagelser och jag har ALDRIG tänkt göra något sådant. Inte heller har jag tänk plåga djur på det sättet din katt gör under ditt ansvar.
Oavsett, det är ingen hittills som lastats för vad man tänkt, men att göra det i handling är inte vackert. Det kan ju du fundera på. I mina ögon är att förgifta katter lika illa som det du låter din katt göra mot fridlysta småfåglar, så det är lite märkligt att du har synpunkter på de som gör likvärdiga saker....
Det du skrev var synnerligen allvarligt. Man kan hoppas även baronen är krokodil, stor käft och små öron, och även hans kattplågeri bara är i fantasin. Känner ni varandra utanför forumet eller bara trycker gilla på varandras inlägg för ni båda gillar fantisera om att ta kål på katter?
Det du inte begriper är att det din katt gör under ditt ansvar är lika illa som de som förgiftar katter eller något annat djur. Och det är synnerligen allvarligt.J JohanLun skrev:Inte lastats för vad man tänkt kanske, men vad man skrivit. Du menade inte det du vid upprepade tillfällen skrev alltså. Det är ju förstås mycket bra.
Det du skrev var synnerligen allvarligt. Man kan hoppas även baronen är krokodil, stor käft och små öron, och även hans kattplågeri bara är i fantasin.
Jag har aldrig lastat katterna för vad de gör, för felet sitter inte hos dem, det sitter mellan öronen på kattägarna, vilket tydligt har framkommit i tråden.
Du fortsätter anklaga men undviker svara... Står du för det du skrivit och skriver?Nissens skrev:
Det du inte begriper är att det din katt gör under ditt ansvar är lika illa som de som förgiftar katter eller något annat djur. Och det är synnerligen allvarligt.
Jag har aldrig lastat katterna för vad de gör, för felet sitter inte hos dem, det sitter mellan öronen på kattägarna, vilket tydligt har framkommit i tråden.
Jag tycker förgifta djur med glykol har en helt annan dimension, och DET verkar du inte fatta.
Att ha en bil som kan köra på och döda någon, gör det mig till en mördare?
Har du hört talas om något som kallas uppsåt?
Syftet med glykol i skål är att skada eller döda. Syftet att jag har katt och släpper ut den är inte att den ska jaga fågel , det är en tråkig olyckshändelse jag försöker begränsa.
Förstår du inte skillnaden i detta rekommenderas en crash course i juridiska termer.
Redigerat:
Nissens skrev:
Nissens skrev:
Nissens skrev:
Använder du glykol på katter? Det är ju i så fall i klass med djurplågeriet du och din katt redan är skyldiga till!
Jag skulle aldrig någonsin plåga djur på något av de sätten, inget annat sätt heller.[/QUOTE[/QUOTE
]Rävar tar katter lite då och då. Det har inte med mitt liv att göra, jag är bara så oändligt trött på alla dessa katter som ägarna inte tar ansvar för. Jag får köpa nya dynor till mina utemöbler varje år pga dessa katter som pissar överallt. En vacker dag sätter jag ut en skål med glykol... kanske.
avisst tar räven många katter, det är väl det enda positiva med det djuret.
Det är verkligen äckligt med kattpiss. Och kattägarna känner inget ansvar alls.
Glykoldränkt köttfärs kan ju drabba hundar, så det känns fel. Men en skål glykol långt inne på min tomt där inga katter skall vara
Detta skrev du i en annan tråd. Så stå för vad du sagt . Gillar du att plåga djur?
Rävar tar katter lite då och då. Det har inte med mitt liv att göra, jag är bara så oändligt trött på alla dessa katter som ägarna inte tar ansvar för. Jag får köpa nya dynor till mina utemöbler varje år pga dessa katter som pissar överallt. En vacker dag sätter jag ut en skål med glykol... kanske.Nissens skrev:
detta skrev du också. Men visst är det dig det är synd om som blir oskyldigt anklagad?
Du försöker få det till att jag står för något som jag inte står för. Det hjälper ju inte att förklara för dig att jag ALDRIG förgiftat något djur, det har inte hänt, och det kommer inte att hända.J JohanLun skrev:Du fortsätter anklaga men undviker svara... Står du för det du skrivit och skriver?
Jag tycker förgifta djur med glykol har en helt annan dimension, och DET verkar du inte fatta.
Att ha en bil som kan köra på och döda någon, gör det mig till en mördare?
Har du hört talas om något som kallas uppsåt?
Syftet med glykol i skål är att skada eller döda. Syftet att jag har katt och släpper ut den är inte att den ska jaga fågel , det är en tråkig olyckshändelse jag försöker begränsa.
Förstår du inte skillnaden i detta rekommenderas en crash course i juridiska termer.
Jag kommer heller aldrig att ha en enda ihjälplågad sparv, trast, domherre eller något annat djur på mitt samvete. På det viset kommer vi aldrig att bli lika.
Att du tycker att med berått mod plåga ihjäl småfåglar är bättre än att förgifta något levande är du förhoppningsvis rätt ensam om. För mig spelar ni i samma liga.
Inte heller att förglömma, att du uppmuntrade skrytmånsen "Baronen" som påstod sig smyga omkring i villakvarteren och skjuta katter, samt att du skulle sova gott när katterna blev glykolförgiftade.Nissens skrev:
Det var helt enkelt en ovanligt korkad fantasi, som du skrev ner?
Staffans
Hmm, ja... någon verklighetsförankring fanns det garanterat inte. Kanske man kan kalla det känsloyttring man kan få när man får saker fördärvade upprepade ggr.Staffans2000 skrev:
Korkat kanske, men från tankar till handling kan det vara oändliga avstånd. Tur är väl det, annars hade världen sett ännu värre ut...
Jag har varken planer på att köpa glykol eller katt.
Redigerat:
Nissens skrev:
Du försöker få det till att jag står för något som jag inte står för. Det hjälper ju inte att förklara för dig att jag ALDRIG förgiftat något djur, det har inte hänt, och det kommer inte att hända.
Jag kommer heller aldrig att ha en enda ihjälplågad sparv, trast, domherre eller något annat djur på mitt samvete. På det viset kommer vi aldrig att bli lika.
Att du tycker att med berått mod plåga ihjäl småfåglar är bättre än att förgifta något levande är du förhoppningsvis rätt ensam om. För mig spelar ni i samma liga.
står du inte för inläggen du skrev till om glykol i en annan tråd? Isåfall undrar jag vad för du skrev dem? Och vad du menade med dem? Dem jag kopierade här ovan ifall minnet behöver friskas upp.Nissens skrev: