3 356 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Outlander PHEV - 18, Råd, tips, info
Hej!
Vi ska byta våran bil och var fast inställd på en Outlander PHEV - 18/19. 4x4, laddhybrid, godtagbart utrymme.
MEN, har hört/läst endel att vissa har problem med räckvidd. Att batterierna inte verkar hålla måttet.
Stämmer detta eller är det bara ett fåtal som har det? Finns det möjlighet att kräva "konditionstest" hos bilhandlare på batterierna eller går det att se i bilens system direkt?
Uppskattar verkligen svar på detta, dags att byta strax.
Vi ska byta våran bil och var fast inställd på en Outlander PHEV - 18/19. 4x4, laddhybrid, godtagbart utrymme.
MEN, har hört/läst endel att vissa har problem med räckvidd. Att batterierna inte verkar hålla måttet.
Stämmer detta eller är det bara ett fåtal som har det? Finns det möjlighet att kräva "konditionstest" hos bilhandlare på batterierna eller går det att se i bilens system direkt?
Uppskattar verkligen svar på detta, dags att byta strax.
Har haft min Outlander i 6 år, väldig nöjd med bilen. Upplever dock att batteriet börjar bli sämre. Mitt rekord på eldrift är 41 km, familjen i bilen, landsvägskörning. Nu på hösten kommer jag ibland inte längre än 25 km. Dock klarar vi 90% av all vardagskörning inom det intervallet
Skandiamannen skrev:
Hur långt kommer man då på vintertid med kasst underlag, värme etc.Skandiamannen skrev:
Hur är är bensinmotorn i övrigt? Törstig?
Vi kör också mycket korta sträckor, bor ca 7km från centrala stadskärnan i en mindre stad. Så ska man jobba/handla etc så kanske man landar totalt på 20km ToR.
Jag bor i Norra Sverige och på vintern kör man i princip aldrig på ren el då bensinmotorn kickar in direkt pga kupévärmning. Vad gäller förbrukning under långkörning brukar jag ligga på mellan 0,7-0,8 liter bensin/mil. Har alltid motorbromsen på max vilket genererar en del ström till batteriet. Batteriet hjälper till av och till under långkörning vilket minskar bensinförbrukningen. Tycker förbrukningen är helt ok för en så tung bil
Klicka här för att svara