Tack vare plåtarna jag fick av TeroM har jag kunnat göra en ”rokad” bland sakerna hemma och har nu plats för slipen i en tät och torr förrådscontainer hemma……
Håller även på att tömma ett annat förråd med saker som samlats genom åren och där dyker det ju upp verktyg som ska avvecklas…..

Får vi nu till en transport finns det ju möjlighet att samtidigt skicka över mer saker till ”behövande”?

Då kommer ju tanken på om det är nått speciellt som efterfrågas eller nån mer som har passande saker att skänka vidare?
Dock inget skräp och inget som inte förankrats att det önskas eller behövs ;)

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Jag har ju ett skitstort maskinskruvstycke som Heimlaga gärna velat ha, men beklagat sig över att det finns för långt bort. Å andra sidan så är Stockholm långt bort för mig som bor i norra Roslagen. Vet ju inte hur du tänkt med transport av slipmaskinen, och var den är nu, men det kan få åka med om det funkar med logistiken.

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Hur ”nära” Stockholm kan du få det?
Jag finns ju dessutom på ”andra” sidan…..

A
T Taxture skrev:
Hur ”nära” Stockholm kan du få det?
Jag finns ju dessutom på ”andra” sidan…..
sjunde inseglet:thinking::rofl:;)

Det är två veckor - en månad innan jag har möjlighet att få iväg pallen så det finns lite tid kvar att försöka få med fler saker…….

7ender
@Appendix…kanske kan relaya?

PNO PNO skrev:
Jag har ju ett skitstort maskinskruvstycke som Heimlaga gärna velat ha, men beklagat sig över att det finns för långt bort. Å andra sidan så är Stockholm långt bort för mig som bor i norra Roslagen. Vet ju inte hur du tänkt med transport av slipmaskinen, och var den är nu, men det kan få åka med om det funkar med logistiken.

Ska se vad jag kan göra för att få skruvstycket söderut. Var lite hoppfull att slipmaskinen stod norr om stan då jag uppfattat det som om TeroM finns kring Täby, men söder om Stockholm vet jag inte när jag var senast.

• Gilla
Gordonsetter
  • Laddar…
Från Åkersberga kan jag ordna vidare transport söderut….. möjligt jag ska upp mot Hallstavik men det är osäkert än så länge

ullberg
Jag kanske kan vara ett mellanstopp och kanske även en del i transporten (något beroende på hur stort ett ”skitstort” maskinskruvstycke är och vad timingen blir. Vi kan ta mer exakta positioner i PM.

Nu är frakten bokad till den 4/10

får se om vi kan få till nått samlastande……

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Mikael_L
På tisdag ska jag åka till waxholm (resarö egentligen) PNO vet var jag bor, vi bor nära varandra.
Kan det vara någon lösning?

Jag kan också ta emot skruvstycket, jag har länge önskat mig ett bra och rejält ett ... :crysmile:

Men jag tycker att heimlaga ska få det, trots allt. Jag är övertygad om att det kommer användas mer där!

Det skulle kunna vara en lösning…… beror väl lite på tiden?
Kan som sagt få det från Åkersbergatrakten och hit…….

Mikael_L
Jag kommer passera Åkerberga/täby-trakten runt 8-tiden, och sen ca 18 ...

Tack Mikael! Ska se om jag kan köra det till dig på söndag kväll. Sedan har jag brandberedskap och kommer inte från byn på en vecka, i alla fall inte planerat...

Kan du svänga in i Åkersberga på kvällen och lämna det så får det byta transport och åka vidare hitåt för samlastning?

ska kolla upp adressen där i så fall

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.