17 828 läst ·
39 svar
18k läst
39 svar
Suddiga bilder skickade via Messenger från Samsung S6
Sida 1 av 3
När jag skickar bilder till vänner via Messenger så klagas det på att de är suddiga, text som inte går att läsa etc. Själv ser mina skickade bilder skarpa ut i mitt messengerflöde.
Telefonen är en Samsung S6, rengjort linsen var första åtgärden sedan att starta om telefonen, utan effekt, sedan även återställt kameran vilket inte heller gav någon effekt.
Vad kan jag göra mera tro?
Telefonen är en Samsung S6, rengjort linsen var första åtgärden sedan att starta om telefonen, utan effekt, sedan även återställt kameran vilket inte heller gav någon effekt.
Vad kan jag göra mera tro?
Jag brukar uppleva en rejäl försämring i kvalité när jag skickar över messenger. Brukar bli bättre kvalité över mejl/WhatsApp. Har en Galaxy S10, partnern en iPhone 11 pro, alltid en försämring i kvalité oavsett vem som tagit bilden och skickar den över messenger..
Ja, så är det nog, men det här blir riktigt dåligt, finns ingen skärpa över huvud taget. När frun skickar bild från sin platta till samma messengergrupp som mig så blir det så skarpt som man kan begära.karra skrev:
Har den plattan en bättre kamera än din? Tänker om det kan påverka på något sätt.K Kurtivan skrev:
Nej du, jag vet inte. När min svärmor skickar bilder från sin iPhone 6 över messenger blir bilderna ganska suddiga, när min fru skickar med sin iPhone 11 pro blir bilderna tydliga men "inte tillräckligt" (inte i närheten av orginalbilden).
Roligt om det är någon som har ett bra svar!
"Svärmor" ... en mina söner har trott att mina suddiga bilder var "pensionärsstyle"karra skrev:
Har den plattan en bättre kamera än din? Tänker om det kan påverka på något sätt.
Nej du, jag vet inte. När min svärmor skickar bilder från sin iPhone 6 över messenger blir bilderna ganska suddiga, när min fru skickar med sin iPhone 11 pro blir bilderna tydliga men "inte tillräckligt" (inte i närheten av orginalbilden).
Roligt om det är någon som har ett bra svar!![]()
Om man på telefonen Inställningar/Enhetsunderhåll/Minne bockar för Messenger och Rensa, försvinner alla sparade konversationer ur telefonen då? Tänkte om man kunde angripa problemet så men vill ju inte tappa konversationerna.
Jag upplever samma problem. Och jag upplever att problemet började någon gång i slutet på förra året, typ november/december och i gruppchatter. Det som är konstigt är att om jag skickar samma bild från datorn i samma chatt så ser den mycket bättre (högre upplösning) ut.
I en chatt där vi skickar mycket bilder så är vi två med iphone och två med samsung s9, problemet är bara när man skickar från en samsung device, bilderna i samma chatt ser bra ut från iphone och datorn. Notera, bilden ser bra ut för mig när jag skickar från min samsung men inte för någon annan.
Jag har försökt hitta något om detta men inte lyckats.
I en chatt där vi skickar mycket bilder så är vi två med iphone och två med samsung s9, problemet är bara när man skickar från en samsung device, bilderna i samma chatt ser bra ut från iphone och datorn. Notera, bilden ser bra ut för mig när jag skickar från min samsung men inte för någon annan.
Jag har försökt hitta något om detta men inte lyckats.