Hej! Tänkte riva tapet I vardagsrummet (flerbostadshus från 1952) och såg då detta isoleringsliknande materialet. Vad tror ni?
Är jag inte helt ute och gjordes 50-tals husen i Malmö oftast av en slags kalkcement, men annars betong. Definitivt inte gips 
Alltså kalkcement i innerväggarna
Klicka här för att svara

