Sagt upp min obegränsad med surf abbonemang hos Telenor. Dels för att komma ner i pris och dels för att det funkat pissdåligt där vi bor.
betalar ca 700 och då har vi obegränsad med surf på 2 mobiler och obegränsad hemma.
Har tyvärr kvar abbonemanget 30 dagar till men behöver hjälp med vad jag ska välja nu.
fiber finns i huset så det ska jag fixa men då har vi bara obegränsad med surf när vi är hemma. Tips på fiber abonnemang? Har ingen router heller än.
vad ska man ha för abbonemang till våra mobiler? Har ingen aning hur mycket vi surfar trodde killen på Telenor sa att vi använder 40 gb på bara telefonen.. kan ha hört fel. Vill kunna surfa utan att känna att nä jag hoppar att kolla på det här för att spara på surf.. samtidigt vill jag inte betala lika mycket som innan
betalar ca 700 och då har vi obegränsad med surf på 2 mobiler och obegränsad hemma.
Har tyvärr kvar abbonemanget 30 dagar till men behöver hjälp med vad jag ska välja nu.
fiber finns i huset så det ska jag fixa men då har vi bara obegränsad med surf när vi är hemma. Tips på fiber abonnemang? Har ingen router heller än.
vad ska man ha för abbonemang till våra mobiler? Har ingen aning hur mycket vi surfar trodde killen på Telenor sa att vi använder 40 gb på bara telefonen.. kan ha hört fel. Vill kunna surfa utan att känna att nä jag hoppar att kolla på det här för att spara på surf.. samtidigt vill jag inte betala lika mycket som innan
Mängd förbrukad surf ser du i inställningarna på mobilen och på mina sidor hos telenor.
Fiberbonnemanget kan ibland vara ganska låst i utbud, kan själv välja bland i princip alla leverantörer men ägaren av fiberkabeln(kommunen) har valt att begränsa antalet olika hastigheter man kan välja bland.
Innan fanns t.ex 100/10 för 270kr men det är borta och alla leverantörer tvingas att endast kunna erbjuda 100/100 för 340kr som billigast.
Använder i princip ingen surf på mobilen sedan jag fick fibern och tycker att dom 90kr jag betalar för 4gb/mån är dyrt.
Fiberbonnemanget kan ibland vara ganska låst i utbud, kan själv välja bland i princip alla leverantörer men ägaren av fiberkabeln(kommunen) har valt att begränsa antalet olika hastigheter man kan välja bland.
Innan fanns t.ex 100/10 för 270kr men det är borta och alla leverantörer tvingas att endast kunna erbjuda 100/100 för 340kr som billigast.
Använder i princip ingen surf på mobilen sedan jag fick fibern och tycker att dom 90kr jag betalar för 4gb/mån är dyrt.
Jag har sett billigare än 340 för 100/100 på erbjudande men är inte alls insatt i hur det funkar. Kanske inte funkar här överhuvudtaget
Jag har fiber 100/10.Mattias Andreasson skrev:
Mängd förbrukad surf ser du i inställningarna på mobilen och på mina sidor hos telenor.
250 kr i månaden.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad du får för pris beror på vilka operatörer som kan leverera på din fiberanslutning. Ta reda på vem som är fiberoperatör så får du mera info.H Hammarspik skrev:
Priser du hittar generellt är ointressant, du kan bara utgå från de som kan leverera på din fiberanslutning.
Jag hittar boxer 225 kr i månaden.
50 kronor första 6 månaderna sen 99 kronor.. sen nätverksvgift 150
100/10 är det bra?
Och är det den totala kostnaden isåfall för fiber eller måste man ha något mer förutom router? Eller betala till fler ställe?
50 kronor första 6 månaderna sen 99 kronor.. sen nätverksvgift 150
100/10 är det bra?
Och är det den totala kostnaden isåfall för fiber eller måste man ha något mer förutom router? Eller betala till fler ställe?
Och de kan leverera på din fiberanslutning?H Hammarspik skrev:
Trädgårdsfixare
· Småland
· 160 inlägg
Skulle själv vilja ha fiber men det lär säkert dröja om det någonsin kommer att ske. Bor på landet och hit där jag bor lär väl knappast någon vilja gräva. Kör via "mobilt bredband" och TP-Link router > operatör "Hallon" och 100GB/månad och 250 kronor.
Mobiltelefonerna kör jag via två typer av (registrerade) kontantkort. Comviq för 100 kronor per år och Halebop för en hundring då och då med obegränsad giltighetstid och det senare funkar inom hela EU.
Har helt avstått från abonnemang.
Mobiltelefonerna kör jag via två typer av (registrerade) kontantkort. Comviq för 100 kronor per år och Halebop för en hundring då och då med obegränsad giltighetstid och det senare funkar inom hela EU.
Har helt avstått från abonnemang.
Liknande trådar
-
Vilken fibernät tillhör jag?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Fiberduk under väg - vilken klass?
Grund & Markarbeten -
Fibercementskiva - vilken såg?
Byggmaterial & Byggteknik -
Behöver backup till fiber, vilken produkt?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Vilken fiber behöver jag mellan garaget och huvudbyggnaden? UniFi
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G