Hus tomte
Satt nyss å prata me en granne som sa att våran närmaste granne
Slagit sin fru i många år :mad:

han e död idag. Frun lever
Allt kom till min vetskap typ 2 år senare

Kan säga att ja blev fan riktigt arg när ja hörde allt.

säger bara nä fy fan ja kommer döda er alla som slår en tjej/kvinna

jävla fegis

Hur vanligt e detta egentligen :thinking:
 
Hur vanligt? Det vet nog ingen, men det är nog mer vanligt än man vill tro. Enligt BRÅ: "År 2021 anmäldes totalt 57 600 fall av misshandel där den utsatta var bekant med gärningspersonen." samt: "Av de som blev utsatta för brott i en nära relation under 2012 uppgav 3,9 procent att de hade polisanmält händelsen eller någon av händelserna." Detta är ju inte bara i hemmet, men ger en fingervisning om att de 1,5 miljoner fall som detta ger (57600 anmälda och bara 4 % anmäler) nog finns lite överallt.

Detta är bara det fysiska våldet. Ofta drabbas kvinnor (men även män) av psykisk terror i en familjerelation, och i vissa fall kan det vara värre. Ofta kombineras dessa. Min källa jobbar på en kvinnojour.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.