Se över dina mobilkostnader.
Troligen har du mycket mer surf än du behöver och kan kliva ner ett eller två snäpp. Mobilen sparar ofta statistik över hur mycket mobildata du förbrukar från månad till månad.
Ett billighetsabonnemang från Halebop på 2GB/mån kostar nu 109/mån.
Din telefon lever gärna något extra år med skal och skyddsglas.
Upplevs den slö kan den bli piggare av en fabriksåterställning, givet att du inte återinstallerar varenda skräp-app.
Troligen har du mycket mer surf än du behöver och kan kliva ner ett eller två snäpp. Mobilen sparar ofta statistik över hur mycket mobildata du förbrukar från månad till månad.
Ett billighetsabonnemang från Halebop på 2GB/mån kostar nu 109/mån.
Din telefon lever gärna något extra år med skal och skyddsglas.
Upplevs den slö kan den bli piggare av en fabriksåterställning, givet att du inte återinstallerar varenda skräp-app.
Pälsdjur kanske stärker immunförsvaret men kan framkalla allergier.N Niq skrev:
Miljövänligt? Läs här:
https://www.sverigesnatur.org/aktuellt/hundar-och-katter-star-stora-klimatutslapp/
Prata ihop dig med syskon/kompisar/grannar om vem som har vad ifråga om verktyg och annat. Alla behöver inte äga en borrmaskin, låna av varandra. Kanske någon är bra på att klippa hår, någon annan kan vara bra på att sy. Tjänster och gentjänster
Ja det kan dom. Men allergier är ovanligare hos människor som växer upp med djur. Frågan är väl hur mycket djuren i sig orsakar allergier eller om det ligger annat bakom.gcostanza skrev:
Är själv allergisk mot pälsdjur och har både hund o katt. Min allergi har blivit mycket mildare efter att ha bott med katt och hund. Mina egna djur tål jag bra nuförtiden det sker någon form av tillvänjning. Andras djur är jag fortfarande allergisk emot. Är väl medveten om att det inte fungerar så för alla men vet några andra som har likadant.
Miljövänligt och ekonomiskt blir det för att man mår bättre både fysiskt och psykiskt. Om man inte är allergisk förstås. Särskilt om man har hund så får man en hel del vardagsmotion som leder till bättre allmänkondition. Om man ser till att leka omväxlande och utmanande med både hund o katt så får hjärnan motion också.
När man har god hälsa orkar man leva miljövänligt som tex att gå till grannen istället för att ta bilen.
Att ha en någorlunda hälsosam livsstil och ta hand om sig själv fysiskt och psykiskt är bland det mest ekonomiska och milövänliga du kan göra. Det glöms ofta bort när folk försöker spara.
Man behöver inte gå till gymmet finns massor med saker man kan göra i vardagen.
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Logiskt tänkande. Tex Om du har en god hälsa och sällan är sjuk så behöver du inte sjukskriva dig så ofta. Vilket ger mer pengar i lön, mindre utgifter för läkarbesök och medicin, mindre transportkostnader för att ta sig till läkaren.
Har inte sett någon som nämnt tipsen: Budgetera noggrant och bokför så du följer budgeten. Sista kan man enkelt göra med appar som Tink. Då inser man om man lagt 10000kr på udda saker som man inte borde.
Renoverare
· Stockholm
· 20 206 inlägg
Klicka här för att svara