1 502 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Billigaste förmånsbilen?
Har långt framskridna planer på att skaffa förmånsbil. Kostnaden för bilen läggs som en löneökning så nettokostnaden blir inte så stor för mig. Med det sagt kan det inte dra iväg hur mycket som helst.
Jag har dock ingen aning om vad jag ska välja!
Förutsättningar/krav:
Alla kostnader ska ingå (dvs vinterhjul, däckhotell, service, etc).
Jag är 193 cm lång så det får inte vara en allt för liten bil, även om jag inte kommer att köra jättelånga sträckor.
Måste kunna lasta iaf lite grann.
El, hybrid, diesel eller bensin spelar mindre roll, bara det är låga driftskostnader.
Minsta räckvidd i minus 25 grader måste vara 20 mil, dvs minst 40 mil på pappret.
Har funderat på:
Nissan Leaf (pga lågt förmånsvärde) - Jag är rädd att den är lite för liten.
MG4 - Oprövat kort?
VW Golf - Tråkig, men okej bil. Lastar en hel del.
Skoda Enyaq - För dyr?
Alla tips mottages tacksamt. Det är ett mindre företag så det finns goda möjligheter att välja själv, men givetvis inom rimliga gränser.
Jag har dock ingen aning om vad jag ska välja!
Förutsättningar/krav:
Alla kostnader ska ingå (dvs vinterhjul, däckhotell, service, etc).
Jag är 193 cm lång så det får inte vara en allt för liten bil, även om jag inte kommer att köra jättelånga sträckor.
Måste kunna lasta iaf lite grann.
El, hybrid, diesel eller bensin spelar mindre roll, bara det är låga driftskostnader.
Minsta räckvidd i minus 25 grader måste vara 20 mil, dvs minst 40 mil på pappret.
Har funderat på:
Nissan Leaf (pga lågt förmånsvärde) - Jag är rädd att den är lite för liten.
MG4 - Oprövat kort?
VW Golf - Tråkig, men okej bil. Lastar en hel del.
Skoda Enyaq - För dyr?
Alla tips mottages tacksamt. Det är ett mindre företag så det finns goda möjligheter att välja själv, men givetvis inom rimliga gränser.
Klicka här för att svara