F Fritt harmoniskt hus skrev:
Vad gäller om skylt "T24 laddplats" är placerad utan skylt "E19 parkering” och tilläggsskylt "T16 avgift" ovanför?

Eller samma som ovan men med en egengjord skylt istället för T24?

Parkeringen har E19 och T16 vid sin infart. Vid laddplats sitter endast T24 alt en "egengjord " skylt.

Vad jag kan utläsa så måste det vara en skylt ovanför T24 eftersom T24 är en tilläggsskylt, men frågan är om T24 anses sakna huvudskylt E19 om E19 är placerad på annan plats än rakt ovanför T24 och om T24 utan E19 och T16 ovanför häver skyldigheten att betala parkeringsavgift?

Om T24 häver E19 och T16 om E19 och T16 inte är placerade under, kan samma sak anses gälla för en egengjord skylt som markerar och informerar om laddplats?
Vad är grundfrågan?
Tror du att du kan parkera på en laddplats utan att betala enbart för att det saknas en egen skylt om avgift på den enskilda laddplatsen?

Sittställning
D Dilato skrev:
Vad är grundfrågan?
Tror du att du kan parkera på en laddplats utan att betala enbart för att det saknas en egen skylt om avgift på den enskilda laddplatsen?
Det kan man ;)

• Gilla
Kane
  • Laddar…
Sittställning Sittställning skrev:
Det kan man ;)
Det tyckte inte parkeringsbolaget, men så som jag tolkar regelverket så är jag enig med dig.

Sittställning
F Fritt harmoniskt hus skrev:
Det tyckte inte parkeringsbolaget, men så som jag tolkar regelverket så är jag enig med dig.
Lagen är tydligt, det ska skyltas för att kontrollavgift ska kunna tas ut. Men vissa bolag är ritkigt fula, speciellt väktarbolag

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.