Jag har cigarrerna i stugan och där ställer jag ner graderna när vi inte är där. Har inte mätt temperaturen exakt i skåpet men kan tänka mig att det är 13-14 grader där när vi inte är på plats. Jag skulle alltså behöva tillföra lite lite värme så att det i skåpet är åtminstone 18-19 grader.
Jag orkar inte släpa humidoren fram och tillbaka till stugan.
Jag orkar inte släpa humidoren fram och tillbaka till stugan.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 124 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 124 inlägg
Aha ok, jag förstår. Och du är så långa perioder i stugan att du behöver en humidor där? Det är inte tillräckligt med ett etui för 6 till 8 cigarrer som du tar med dig dit?D Derbyboy skrev:Jag har cigarrerna i stugan och där ställer jag ner graderna när vi inte är där. Har inte mätt temperaturen exakt i skåpet men kan tänka mig att det är 13-14 grader där när vi inte är på plats. Jag skulle alltså behöva tillföra lite lite värme så att det i skåpet är åtminstone 18-19 grader.
Jag orkar inte släpa humidoren fram och tillbaka till stugan.
Frostvakt med lämpligt temperaturintervall i skåpet?
https://www.kjell.com/se/produkter/...t-uppvarmning/frostvakt/frostvakt-200w-p48937
https://www.kjell.com/se/produkter/...t-uppvarmning/frostvakt/frostvakt-200w-p48937
Tar cigarrerna skada av att ligga i 13-14 grader?
Nu har jag aldrig provat, mina ligger i vanlig rumstemp, men blir det så illa?
Nu har jag aldrig provat, mina ligger i vanlig rumstemp, men blir det så illa?

