D
Skulle behöva tillföra lite värme till mina cigarrer, kanske 4-5 grader. Humidoren står i ett skåp.

Tips
 
Düsseldorff
Jag förstår inte problemet. Flytta humidoren till en plats där temperaturen är bättre lämpad för cigarrer.
 
D
Jag har cigarrerna i stugan och där ställer jag ner graderna när vi inte är där. Har inte mätt temperaturen exakt i skåpet men kan tänka mig att det är 13-14 grader där när vi inte är på plats. Jag skulle alltså behöva tillföra lite lite värme så att det i skåpet är åtminstone 18-19 grader.

Jag orkar inte släpa humidoren fram och tillbaka till stugan.
 
Düsseldorff
D Derbyboy skrev:
Jag har cigarrerna i stugan och där ställer jag ner graderna när vi inte är där. Har inte mätt temperaturen exakt i skåpet men kan tänka mig att det är 13-14 grader där när vi inte är på plats. Jag skulle alltså behöva tillföra lite lite värme så att det i skåpet är åtminstone 18-19 grader.

Jag orkar inte släpa humidoren fram och tillbaka till stugan.
Aha ok, jag förstår. Och du är så långa perioder i stugan att du behöver en humidor där? Det är inte tillräckligt med ett etui för 6 till 8 cigarrer som du tar med dig dit?
 
D
precis, jag röker bara i stugan och det är väl kanske 30-40 cigarrer det handlar om. Jo jag är i stugan ofta och länge.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
D
Alltså jag tänker kanske en frigolitskiva för att minska läckaget från skåpet och sen tillskottsvärme, minimal tillskott kommer krävas.

En frostvakt är för kraftigt. Skåpet är ett IKEA bestå.
 
Düsseldorff
Jag tror att det kommer bli alldeles för torrt för cigarrer med en frostvakt.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Jag kör med boveda-påsar. De håller RF på 72 procent.
 
Glödlampa på timer då.
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
Förklara närmare var humidoren står. I ett skåp antar jag? Finns det skåp under?
 
D
Ja det är ett alternativ med då kommer värmen från en punkt. Tror jag kanske vill ha värmekällan lite jämnare.

En glödlampa i ett skåp känns lite brandfarligt men jag kan ha fel.
 
D
Här tänkte jag h humidoren.
 
  • Skåp med träask, plastlåda och kartong. Vita hyllor, mörk bakgrund, öppna dörrar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skugga av person som håller en kamera, suddig inomhusmiljö, vägg, vit skåp, element.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns små värmefiltar också, att ha i knät.
 
Tar cigarrerna skada av att ligga i 13-14 grader?
Nu har jag aldrig provat, mina ligger i vanlig rumstemp, men blir det så illa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.