Teddy_Nallen
Teddy_Nallen: [citat] Det verkar så. Är så jävla trött på Facebook och Messenger. Just nu. Har haft stora problem i över 5år. Med detta jävla skit. Nu sist tyckte någon. Att detta är naket och sexuella trakasserier. När jag lägger upp. På min Facebook Sida. När jag uppdaterar min hemsida. Och i mitt bild arkiv. Är det inte häller naket. Så nu gör jag mina statusinlägg. På min hemsida.
11 svar · 1,4k läst
·
13th Marine
13th Marine: [citat] Och lugnet lägger sig över byggahus återigen...
95 svar · 21,4k läst
·
SidanKaos
SidanKaos: [citat] Bytte cdi boxen och efter det fungerar den igen
17 svar · 5,2k läst
useless
useless: Gå tillbaks till legobacken.
1 svar · 889 läst
·
A
Anaii: Jag skulle tro att du får bättre svar på dina frågor om du hoppar över till riktigtkaffe.se
1 svar · 618 läst
S
Skyflakes: [citat] Min 308sW från 2017 har gått 9000 mil och är fullservad på peugeot inkl kamremsbyte. De har dock inte fyllt i rostskyddskontrollstämpeln och aldrig sagt något om den förrän efter att jag påpekat rost på dörrarna. De sa att det kostar 50000kr att byta dörrarna och det går inte på garantin på bilen som är 5 år eftersom de inte fyllt i rostskyddsprotokollet år 4! Det står
7 svar · 1,6k läst
J
johan_81: Har också testat multifokala linser, men de funkade inte för mig heller. Min optiker gjorde verkligen allt för att hitta något som skulle fungera och jag provade flera olika typer, men ingen var tillräckligt bra. Tyvärr handlar det om kompromisser och i mitt fall så blev vinsten på nära håll för liten i förhållande till kostnaden på långt håll. Den sort som fungerade minst dåligt
77 svar · 37,1k läst
·
yonna
yonna: Tack ... drog ut sladden på chomecasten, tv'n, fibern och laddade om telefonen😠 ... ingen aaaning vad jag gjort ... men nu är tåtarna på plats igen och ALLT funkar 😇. Tack för det moraliska stödet, @Alexander HB
3 svar · 640 läst
A
AndersS: Brukade leta upp ett "outletområde" och sedan kolla runt i butikerna, blev nästan bara kläder.
2 svar · 931 läst
TorpAnders
TorpAnders: [citat] Äldre samfälligheten, och nyare vägar stämmer sällan, vi har samma fenomen här, jag är delägare i flera km vägsamfällighet som i praktiken är skog och hustomtmark idag då ny väg (samfällighet) är dragen sedan decennier
6 svar · 1,1k läst
·
Dracula
Dracula: [citat] ...det är VLC som jag använder sedan flera år tillbaka. Ska kanske istället ladda ner Synologyes egna appar o spela upp via dessa - tror det kan fungera bättre med de filer som inte riktigt vill funka.
11 svar · 1,6k läst
F
fsn: [citat] Ja, man hade ju hittat väldigt mycket klokt 😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
16 svar · 1,4k läst
·
Fairlane
Fairlane: En kort tur i skogen gav detta och lite till [bild]
42 svar · 4,8k läst
·
M
Markarbetaren: Det var nog fel telefonnummer. Står att det levererades i tisdags. Man kunde se en bild på leveransen med det funkade såklart inte att se nån bild då mitt postnummer inte var rätt.
18 svar · 4,1k läst
H
hempularen: Det finns jämkningsregler i skadeståndslagstiftningen. Om du som ex. fotgängare eller cyklist vållar en olycka, så blir du ändå inte ersätningsskyldig för hela skadan på en bil. Du skall kunna röra dig fritt i samhället utan att riskera att bli ersättningsskyldig för något som är väldigt dyrt i förhållade till det du själv riskerar när du rör dig. Så det är lite värdet av
4 svar · 924 läst
Alfredo
Alfredo: [citat] eller lägre och om du fyllt 15 år. 😀
2 svar · 523 läst
S
stugfar: Intressant projekt som nyss gjorde stora framsteg. Från Wikipedia: The Zeitpyramide (lit. 'time pyramid') is a work of public art by Manfred Laber under construction in Wemding, Germany. The pyramidwas begun in 1993 – the 1,200 year anniversary of the town. It will take another 1,160 years to complete and is scheduled to be finished in the year 3183. The structure is intended to consist of
0 svar · 703 läst
·
J
JeLö: ALLA bilar har av någon anledning blivit dyra de senaste åren. Vi köpte vår rav4-15 med 6000mil på mätaren för 200000:- 2019. Modellen har legat kvar på det priset sen dess 😳 Nu gått 13000mil. Bytt bromsbelägg en gång, och däck. Svärfars -13 har gått drygt 21000mil, och han har inte heller bytt mer på sin. Vi har en Yaris som gått 18000mil. Där har jag bytt fjädrar bak
26 svar · 3,5k läst
P
Anonymiserad 217177: [citat] Det här med att blanda versaler och gemener som ett stilistiskt grepp för att ironisera över hur folk uttrycker sig… Det kanske i sig borde göra att man utesluts från forumet? Det har liksom aldrig varit roligt. Mer seriöst: jag håller med Bo. Tekniska lösningar à la stackoverflow är inte rätt väg att gå. Men med det sagt, på t.ex hacker news så blir ett inlägg med
13 svar · 1,7k läst
Mats-S
Mats-S: [citat] Tesla är precis som Apple, lever i sin egen bubbla och lyckas även med konststycket att övertyga sina användare att deras bubbla är himmelriket ;-)
1 svar · 580 läst
G
Grottulf: Sorry, råkade posta i fel ämne...
1 svar · 1,0k läst
H
Anonymiserad 239657: [citat] Självklart kan man göra det. Det är väl ändå en smaksak, jag gillar paprika mer än tomater och det är bättre än tomater. Varför importerar vi sparris när vi har stora producenter i Sverige?
1,1k svar · 210,9k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Eftersom chat gpt använder internet som källa så betyder det att den har rätt skev inställning till politiskt laddade ämnen med mycket disinformation
27 svar · 3,8k läst
·
Vispen74
Vispen74: [citat] Våran Philips Saeco sålde jag efter 11 år eftersom den vägrade ge upp och jag ville ha ny för skoj skull.
121 svar · 22,5k läst
·
P
Porsibygg: Hej, någon som vet om en butik i Sthlm som säljer Monin. Frågar åt en ”kompis” [bild]
0 svar · 521 läst
·
FredrikR
FredrikR: Jäkla Klarna! Skickar påminnelse om jag missat betala två fakturor, som jag hade missat helt om de inte påmint mig. 😇👌
1,3k svar · 138,6k läst
·
A
AndersS: [citat] Har nu laddat hem Libre Office Write och testat. Problemen med OpenOffice finns inte i Libre, så det blir Libre framöver. Ska fortsätta och testa hur den hanterar import och export av Microsoft filer.
15 svar · 5,9k läst
N
Niq: Jag har provat strumpor av alla diverse sorter billiga från matbutiken till dyra arbetssockor med förstärkt allt möjligt t.o.m provat bambusockor. Inga har hållit mer än något år. En del riktigt kort tid. Filar inte fötterna men dom är inte så grova. Jag står eller går omkring nästan hela arbetsdagen men tror att det gäller många med fysiskt arbete.
20 svar · 3,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.