A
Asso: Tack för svaren, jag skippar termostaten! 😮‍💨😌
12 svar · 881 läst
·
B
buffyin: https://www.fi.se/sv/publicerat/nyheter/2023/manga-unga-vuxna-saknar-kunskap-om-hemforsakring/#:~:text=Bland%20unga%20vuxna%20under%2030,för%20stora%20delar%20av%20kostnaden. 1 av 5 vuxna vet ej vad det är, så kanske sprider sig i generation? Anekdotisk så hade min sambos syster missat det helt (sista barnet av 4), så svärfäldrarna kanske missat det eller antog hon visste. Som tur var
1 svar · 989 läst
H
Harald Blåtumme: [citat] Gammal tråd men vad fan... skojar du? Själva grejen här är ju att köra max grill annars blir det inga fina Napoletanska pizzor! Tro mig jag har testat allt senaste veckorna. Max max max. Inget annat. Grillelementen ska glöda och stålet ska vara typ 1 dm från dessa element dvs väldigt högt i ugnen. Har du bara sten så kan det bli hyfsat ändå i hushållsugn, men stål betydligt
95 svar · 48,7k läst
·
A
Argastesnickaren: Återigen en tråd jag trodde var humörsidan:)
56 svar · 5,1k läst
·
M
Modski: Det där fixar en flyttfirma relativt billigt och lätt..
72 svar · 9,8k läst
·
H
Harald Blåtumme: Jag tror att ett prisjakt 2.0 måste implementera att smart reviewingsystem som belönar folk för bra ärliga recensioner av div prylar. Inte så lätt detta men det finns mekanismer som man kan använda, beprövade dylika. Bara att göra. Man kan givetvis driva en tjänst utan användbar feedback från kunderna men den blir av begränsat värde, exakt vad som finns i nuvarande mer eller mindre
14 svar · 6,8k läst
·
mrsnhp
mrsnhp: [citat] Dom har precis ökat turtätheten, åtminstone på papper. Jag har inte åkt pendeltåg den här veckan så jag vet inte hur det ser ut i verkligheten. https://www.mitti.se/nyheter/gladjebeskedet-kvartstrafik-pa-sodertaljependeln-6.3.184157.0d1af419ce
27 svar · 1,8k läst
V
Vector: Sådär har det ju blivit med dom flesta affärer, rusta tex där grillsäljarsäsongen bara ha börjat å dom erbjuder 20% procent på dom å då hamnar dom i samma prisklass som andra " no namn" grillar. Har ju blivit en affärside att ha egna märken och eller olika produktnr för att vi konsumenter inte ska kunna jämnföra priser. 20% på en vara idag är inte lika mycket värt som 20% på
32 svar · 15,6k läst
·
O
OskarJ: Jag hoppas väl att fönsterbytet vi gjorde förra året inte ska behöva göras om förrän jag närmar mig 100. Återstår att se hur det går. Brukar ibland fundera över ifall vårt hus fortfarande är bra nog om 50 år.. då har det passerat 100 år med bra marginal. Spettet vi fick med huset har jag förhoppningsvis inte kört slut på tills dess. Inte farmors stekpanna eller symaskin
32 svar · 2,6k läst
·
T
Tvattman: Tja. Ibland kan det hända att man har ett foto som är lite smålustigt eller kusligt för den delen. Jag startar den här tråden så får vi se om fler gillar iden. Bilden som jag presenterar kommer från en reklamfilms inspelning. En drake upptäcker några som äter choklad och den vill ha chokladen och börjar dregla. Senare när den inte får chokladen sprutar draken eld genom ett hus.
0 svar · 539 läst
·
V
växelventil: Hämtade nya kärran idag. Totalvikt 1500 kilo. Förstärkt balk och 1500 kilo axel. Lastvikt 1158 kilo. Mått L 3020 B 1600. Skruvtipp. Kändes väldigt stabil.
40 svar · 6,6k läst
·
RoTe
RoTe: [citat] Ja men det var inte min poäng här utan om en skola tar 2000kr för 100 minuter är den dyrare än en som tar 2100kr för 120 minuter.
33 svar · 10,6k läst
BirgitS
BirgitS: Jag tror att Konsumenternas försäkringsbyrå just kan hjälpa dig med att få mer kött på benen.
13 svar · 2,3k läst
C
cpalm: [citat] Helt klart en ekonomisk kris som bubblar under ytan. På vår ICA Maxi saknas vissa varor från hyllorna sedan år tillbaka nu. Många kvalitetsmärken/lokalproducerat har utgått och ersatts med ICA:s egna märken. Vissa varor är ofta slut. Mycket färre kampanjer, och de som körs är ofta udda lågbudgetvaror som specifikt tagits in för att säljas på kampanj. Antalet tomma
1 svar · 1,1k läst
M
Mamma Fin: Surströmming är gott. Men man måste kunna avstå när beståndet är lågt. Annars är man en torsk.
0 svar · 802 läst
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Hehe, sorry, mitt fel! Men tråden ligger under "off topic" ;=)
21 svar · 2,3k läst
·
amanda Feldt
amanda Feldt: [citat] Tack för tipset, trodde att det var den jag skrev i, ska göra ett inlägg där med!
10 svar · 3,5k läst
K
Kane: [citat] Nä, inte i slutet på oktober.
538 svar · 96,1k läst
·
Anders243
Anders243: Det är inte ovanligt att den inbyggda kontrollern (BMS) i både laptopbatterier samt t.ex. elcykelbatterier utför cellbalancering när man låter batteriladdaren sitta i länge. Oftast startas processen baserat på en laddcykelräknare samt en timer från att batteriet nått "full"-laddning. Speciellt Biltemas elcykelbatterier körde initiell balancering vid första laddningen, och det var
10 svar · 4,2k läst
·
A
aka_the_barf: Ah är ampere timmar. Ett batteri på 60ah kan lämna 1 ampere i 60 timmar eller 60 ampere i en timme. Agm batterier är av bly typ och är den modernaste tekniken av ett bilbatteri/blybatteri. De kräver lite annan volt. Om en laddare ger 5 ampere så tar det 1 timme att ladda ett 5 ampere batteri från tomt till fullt. Många blybatterier får inte laddas för snabbt, står ofta på dom vilken
1 svar · 1,2k läst
S
Skittele: [citat] Tanken slog mig också men får för mig att man underskattar kraften som krävs att hålla ihop den i två riktningar, dels att halvorna delar på sig men ännu troligare att de offset'ar.
8 svar · 1,1k läst
O
O: Här hittar du information om hur fordonsskatten bestäms och beräknas för olika typer av fordon.
1 svar · 553 läst
·
Tomtom79
Tomtom79: [citat] Forumet bör helt enkelt arbeta för att vänsterskribenterna gör fler humoristiska inlägg, gärna med någon sorts bidragssystem som kan verkar för att rätt balans mellan politiska inriktningarna uppstår. Möjligen även undertrycka höger-tendenserna så gott det går... Möjligen borde även dessa skribenter utbildas i vad humor är, så att det roligaste de upplevt i närtid inte
6 svar · 741 läst
pelle plåttak
pelle plåttak: Mitt bästa tips är Skaffa kunder innan du investerar massa kapital
6 svar · 1,6k läst
RoTe
RoTe: Kan ju säga att redan på min tid, alltså före smartphone så hände det att digitalkameror användes i omklädningsrum och dusch... Nu när varenda en har en superultrahdkamera i sin telefon hade jag aldrig litat på att det inte togs nakenbilder... Iof är det väl snart överspelat att ens behöva ta kort då AI fixar det nu.
46 svar · 6,8k läst
·
N
nybyggarn3: [citat] Varför skulle det vara ett problem? Är väl bara att skriva ett aktieägaravtal i sådana fall. Eller underteckna aktieboken.
36 svar · 4,5k läst
L
LaT: [citat] [bild]
21 svar · 1,6k läst
·
L
21 svar · 1,6k läst
·
H
Håbbe01: Kanske inte bättre men mycket billigare [citat] Batteriexperten.Com har ett liknande för 169kr, ,39kr frakt.
1 svar · 411 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.