Möbelsnickeri
phulden: Tack MathiasS, de har ju butik i Göteborg. Skall genast åka dit. Det löser nog mitt problem!
Frode: Är det någon som har provat Leighs Singfräsaggregat? Är dom så bra som alla vill ha det till? Vilken av dom borde en satsa på? - D4R - D1600 - Super 12 - Super 18 - Super 24
saturnus: 1980 besökte jag ett möbelhus i Vinslöv, som hade en hel del dyra och extrema möbler. Jag tyckte att bardisken dom hade, skulle passa hemma hos mig, om det inte varit för priset (18.000:-) Jag fick i alla fall med mig hem deras katalog, där också baren fanns. jag såg inga konstigheter med egen tillverkning av baren, m a o ganska enkla bitar, frånsett originalet som hade en nedsänkt kyl
slaskman: Mellan vårat vardagsrum och kök hade vi tänkt att ha en bardisk i två nivåer lagom att ta en snabb frukost sittande i vardagsrummet. Som skiva tänkte vi använda samma kakel som använts i köket. Vi försöker att behålla så mkt av tidsandan som möjligt från huset som byggdes 1953. Visst vi vet att röd knappstoppad galon användes då men känns lite för mkt nattklubb att ha i
Guzzi: Efter mycket om och men och testande så slutade det med 2 strykningar vanlig trallolja för att få rätt nyans och för att binda upp dammet.
Marta: Vet ingen speciell, men på blocket kan du nog hitta en del. Bl.a. denna Haki byggställning byggnadsställning trall // Marta
andersmc: Nej, de var i en standarddimension, eller i alla fall en dimension som de råkade ha på möbelfabriken. Det var bara själva hörnan jag fick skära till av vanliga dynor och sedan limma ihop.
Goesen: Om det är så att du komma åt stommen på ett lr annat sätt så är det inte så svårt. Hitta en stor tyg grossist och köp ett tyg med högt martindale värde.. Sen häftar du fast det nya tyget på 3 tunna reglar. sen skruva fast regel under soffan. i vinkeln mellan sits och rygg och sen bakpå rygg.. anledningen till regeln är att ifall tyget "slappar" till sig så e det bara att lossa
Saxpy: K-Rauta har också i olika storlekar... Om bygg och byggskivor/hyllplan från K-Rauta.
Larsa: Det finns expansionsbeslag med "integrerad" lådsida. Verkatr ganska smart tycker jag. Såga till en front i MDF och en lådbotten i plywood. Clas Ohlson - LÃ¥dsidor och rullbeslag. Expansionsbeslag handla beställ postorder
snickarboden: Segerstad> Helt rätt i att insidan av hörnet blir rund med sinkningsjiggar men då det döljs av nacken på tappstycket så spelar det ingen roll, det är omöjligt att se. Skall du göra dem för hand så bygg ihop en liten mall så du slipper mäta upp varje tapp/uttag. /Kent
snickarboden: Jodå, jag har och kör ibland just med CO's tillsats, den funkar kanon, dock är det lite pyssel med att ställa in den, räkna med en timme och en del spillbitar men sen är det en baggis. Excenterlåsningen är underbar till skillnad mot de som man måste skruva. Leigh är i en klass för sig (Rolls Royce) men man bör tänka på att man måste byta stål mellan momenten där så jag gissar