Hej! Jag har fastnat för tv-möbeln Techlink Ovid (fast vill ha den i vit). Se bifogad bild eller länk: http://www.techlink.uk.com/images/406011b.jpg
Tyvärr är den för liten, jag skulle behöva en större storlek. Kan man som lekman bygga detta själv? Vilka material kan man i sådana fall använda?
Bara sätt till själva strukturen (alltså utan lackning, glasskiva, ben osv), vad skulle en möbelsnickare kunna tänkas ta för att göra en sådan form, med mått ca 120/50/50 (b/h/d)? Pratar vi många tusenlappar eller är det inte kanske inte så dyrt?
Tacksam för alla former av kreativa svar och lösningar.
Tyvärr är den för liten, jag skulle behöva en större storlek. Kan man som lekman bygga detta själv? Vilka material kan man i sådana fall använda?
Bara sätt till själva strukturen (alltså utan lackning, glasskiva, ben osv), vad skulle en möbelsnickare kunna tänkas ta för att göra en sådan form, med mått ca 120/50/50 (b/h/d)? Pratar vi många tusenlappar eller är det inte kanske inte så dyrt?
Tacksam för alla former av kreativa svar och lösningar.
Jag har tittat runt lite och har ytterligare en tanke. Vet någon vad det finns för riktigt tunn och böjbar skiva, typ flygplansplywood att köpa? Hittar inget på byggmax, beijer, Coop t.ex. Och vad kan det tänkas kosta?
finns en mdf som är spårad så man lätt kan böja , kostar rätt mycket förstås , dom flesta bygghandlare borde kunna ta hem den
Klicka här för att svara