Kök
Doffe: Kan det hjälpa dig något med ett assymetrisk kar? Det här från Victory Spa är förvånansvärt stort inuti (jag är 1,92 lång och sitter hjälpligt i det.) ganska dyrt dock ca 7500 utan front. Är det intressant kan jag kanske ordna ett bra pris på ett sådant. [bild] [bild] [bild]
koko: Enligt en vitvaru-säljare vi pratat med är skillnaden i energiåtgång mellan A- o B-klass "som en påse bullar om året", dvs ganska försumbar. Vi köpte A-klass ändå i slutändan, men det berodde på att det skåpet var snyggast enligt oss. :) // Kristina
Mangelito: Hittade Devi på cheapy. Är det bra grejer? Biltema, Jula har oxå för överkomliga priser.
Matti: Otät dörrlist eller mycket "vädrande" av kylskåpet brukar ofta vara anledningen, märks speciellt sommartid...
VeronikaP: Jag tror också att det blir bra om ni kör enhetligt golv överallt. Ek blir jättesnyggt!
Per_G: Någon som vet vilka butiker i Polen som säljer Husqvarnas vitvaror? Gärna butiker i anslutning till Polen färjan som går mellan Karlskrona och Gydynia, hemsidor uppskattas. Sen givetvis om någon köpt Husqvarnas vitvaror. Hur mycket sparade ni jämfört med svenska priser?
Jocke_A: Ska du ha klinker måste det läggas på dött matrial,gips är bästa.Det finns golvgips det är hårdare än vanliga gips skivor men är 13mm tjocka.Fallet vid brunnen spackklar du till med flytspackel.
byggimpert: [citat] 1. Ja, tyvärr dom har jättemycket fina grejer, men dyyyyrt är det :'( 2. Jaaaa ;D gör det, jag kan säkert hitta nåt i din shop ;) //Christina.
snav: Hej... Nu kunde jag inte hålla mig längre utan jag plockade undan lite i sovrummet o plockade hit datorn, åkte iväg o köpte en ny säng. Skall göra ett tappert försök att sova här för första gången. Det har väl inte hänt så mkt sen ssit.. var o hämtade alla ek-luckorna idag... *skäms* Men jag tror på ek.. det blir bra... o nu vqar jag på Beijer-bygg o där hade de ett demokök
Jesca_j: www.gorenje.pl har den goda smaken att sätta ut priserna på hemsidan, och det skiljer upp till 50% mot det billigaste stället i Sverige. (Priserna är tagna från pricerunner). Här har jag jämfört lite priser: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=byggmatr;action=display;num=1089194696
MathiasS: ...jag skall just åka å hämta min råa kallpressade linolja på posten..... ;)
Plattmeister: Kan rekommendera han som gjort mitt badrum. Jörgen 0737167969
gluecifer: Man bör inte silicona, som Jocke A säger, kondens bildas under porslinet och blir "stående" inne med möjlig dålig lukt eller kanske skada(?). Bättre att den kan ta sig ut då. Det är tydligen ganska nytt, förut var det silicon som gällde
Qudan: Gummimembranet i inloppsventilen far illa om man kopplar varmvatten på diskmaskinen. Till slut tar den inte in vatten och man får repa diskmaskinen. Alltså en snabbare process att få ta dit reparatörn som vet att ta betalt ;)
johannes100: Våran 2:a toa är precis som det du anger och jag satte dit ett hörnhandfat,funkar jättebra....
ab-cd: [citat] Naturligtvis stänger man avstängningen till diskmaskinen varje gång efter avslutat diskprogram. Om man däremot har en Ballofixventil längst in i underskåpet så blir det tyvärr så att man inte orkar öppna dörren och böja sig för att öppna/stänga ventilen varje gång.
PH: Vit studio ek bänkskivor Grå matt 5x5 kakel Kolla in de usla suddiga bilderna på: http://hem.passagen.se/zuperzone/koket.htm /PH
Chief_Ryback: Tvättmaskinen kan börja läcka, då är man nog ganska lycklig över att man har golvbrunn.
Immobil: Behåll tvättkaret. ::) Tar du bort det, kommer du snart att behöva det. ;)
Pajas1: [citat] Dessa används mest i 900x900 bänkhörnskåp - där har du säkert sett dem!
sanne78: Kolla även så att kylskåpet står plant - hade ett som väsnades väldigt, och när jag kollade med vattenpass så stod det ytters lite oplant. Ändrade detta och ljudet blev mycket bättre.
Totte_S: Rostfri stålvajer i för taket lämpliga beslag, diskret och starkt. Tar ni små vantskruv (båttillbehör) också så kan ni spänna den på plats. Kolla pulpitfästen (båttillbehör) om det finns med lämplig vinkel eller be en plåtslagare bocka ett rör och göra fästen, rostfritt om ni vill ha blankt, annars får ni måla. Hittade ett lanternfäste som kanske duger www.watski.se sök på
s44132: vi ska också sätta upp Sandbergs tapet (Elliot). Vit med rutnät och stora blommor i ljusgrått. Den är gjord efter ett orginal från 20-talet och är mycket snygg mot mörkare trä (vi har valnötsgolv)
byggimpert: Jag tycker personligen inte om så stora kakelplattor på väggen, för jag antar att det är där ni tänkt sätta dem, på golvet skulle jag vara tveksam till den storleken pga. fall mot golvbrunn. De enda "plattor" jag skulle kunna tänka mig på väggen i den storleken är natursten, dvs. i praktiken marmor, det materialet kan jag tycka är fint i stor storlek och då lagda, i princip kant i
Immobil: [citat] ::) Känner igen beskrivningen, men kan tyvärr ej placera den. ;) Återkommer när ljuset har gått upp. ;D