C
co: Nej då var det nog jag som hade fel. :-[
9 svar · 8,5k läst
Sweli
Sweli: Snyggt porslin kan man köpa på auktioner. Jag har köpt flera kompletta serviser på auktion som är som nya till en tredje del av priset.
13 svar · 13,8k läst
C
chitun: Ja, jag menar bilder på färdiga kök. Vi har tittat i katalogen men skulle vilja ha ännu mer inspiration.
2 svar · 1,0k läst
C
co: Den pärlspontslucka som är på väg ut ur sortimentet (minns inte vad den heter nu) gråvit med infällda luckor. Det var ett pyssel att montera det i och med att de där ramarna skulle monteras och de går utanpå själva skåpstommarna. Och de där 20 cm skåpen vi diskuterade i en annan tråd var för breda för våra överskåp (eftersom vi sågade till ett överblivet ramverk och
4 svar · 2,9k läst
Immobil
Immobil: [citat] ::) Skojade bara. :-[
3 svar · 1,4k läst
C
Carolin: Ett tips. Se till att få diskhon undermonterad i granitskivan. Har hört att planlimmad kommer att slå sig och inte ligga tätt om diskhon är för stor.
11 svar · 7,4k läst
A
anette_jonas: Borde det inte gå att tillverka en passbit som du sätter fast i dörrkarmen. Räkna ut vad det nya golvet blir med golvgips uppepå och vad klinkers plattor bygger på höjden. Sedan kan du ju hyvla en passbit som är något högre än klikersplatorna som du sätter fast innan du lägger fucktspärren för kilnkersen. Skulle tro att det skulle fungera utan problem om du monterar den så att den
4 svar · 2,6k läst
A
Annas: Kolla på Tibroköks hemsida. Scala ek är en av de bilder som de har med glas där man ser effekten. Vänligen, anna
6 svar · 1,3k läst
I
Inger: Vi har inte fått med någon duschstång till vårt Lodur.
2 svar · 789 läst
Immobil
Immobil: Följ denhär tråden och dess avgreningar: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kokobad;action=display;num=1083611620 ;)
2 svar · 15,6k läst
T
Tesa: Är det någon som valt standardpaketet Bosch eller Husqvarna när ni byggt med Trivselhus? Är ni nöjda med det som ingår? Om ni valt tvättmaskinen finns det förtvätt där, jag lyckas inte hitta den informationen någonstans.
0 svar · 1,8k läst
L
ledighetskommiten: Vad är det du vill veta? Det finns ju en hel del skrivet på detta forum. ;) Kanske är det http://www.bkr.se/branschregler/branschregler2002.pdf du är ute efter?
1 svar · 1,7k läst
M
m@rcus: Tack för infon och kul att du är nöjd med produkten! Sorry för det sena svaret/frågan, men hur menar du med att hällen inte får plats i ett skåp som är 60 djupt? Enligt faktabladet från AEG är ju inbyggnadsdjupet 49 cm. Om gaskopplingen sticker ut bak, borde man väl kunna såga ut i skåpet? Hur långt i framkant i bänkskivan var ni tvungna att lägga hällen? Marcus
2 svar · 627 läst
P
Pillan: Så rätt snygga på Granberg. Vet att de även finns hos Gustavsberg (Care-produkter) och Constella. Säkert fler oxå.
3 svar · 1,3k läst
F
Fritte: Kolla på www.theofils.se Handtaget heter 2333 - 87 Rostfritt. Art: 300377 ;)
11 svar · 6,5k läst
L
ledighetskommiten: Damm är ett annat problem med IKEAS lådor eftersom de inte sluter tätt. Å andra sidan kan man ha saker i dem som tål damm. Som sagt - jag skulle hellre byggt egna.
12 svar · 4,6k läst
C
Carolin: Vi ska oxå ha kaklad bänkskiva, men hur ska man montera diskhon? Går det att lägga diskhon på gipsskivvan och klinkern ovanpå så att det blir en sned kant nedåt av silikon?Blir det stora springor vid fogarna. Vad är det för silikon man ska ta på fogarna för att de inte ska vara så porösa? Tackar för svar/ Carolin
26 svar · 15,5k läst
K
Kicksan: Det har gått bra för oss med IKEA handfat och annan blandare. i förra huset hade vi den kombinationen i 6 år utan problem och även nu har vi skaffat ett IKEA handfat med FM Mattson blandare. Mvh Kicki
4 svar · 4,8k läst
M
Mjölnaren: Har en gång varit med om att överskåpen hängde i "nyckelhålsfästen". Regel under till och banka uppåt med stora hammaren. Har efter denna gång aldrig stött på denna lösning igen :P
5 svar · 3,9k läst
L
ledighetskommiten: [citat] Dwet blir skitsny´ggt, men det är ett h-sike att hålla rent.
22 svar · 11,6k läst
L
ledighetskommiten: Gjut upp! Mycket säkrare konstruktion. Är det mycket att gjuta kan man göra som jag gjort hos en polare - en grovgjutning med Leca-blandning (mycket lättare att jobba med) och sedan gjuta en armerad betongkaka ovanpå. (Dessutom lättbilat den dag någon ska dra om rören.) Enklast är att lägga skivor på reglarna, men ... enklast att5 göra ordentligt en gång för alla.
3 svar · 1,3k läst
L
ledighetskommiten: [citat] Personligen tycker jag att det även är lite för begränsat vad gäller övrigt sortiment för IKEA. Å andra sidan är priserna så konkurrenskraftiga att det kan vara värt att leva med att inte allt är precis som man vill ha det och polarna kan ha samma luckor.
15 svar · 21,5k läst
L
ledighetskommiten: Självklart ska gamla mattan ner innan man sätter gips (vilket är ett bra förslag). Spånskiva mellan betong och en spackling? Även jag undrar vad detta är för snubbe? Jobbar han normalt som salladsplockare? Insisterar han att göra enligt ovan så sätt ihop en liten skrivelse om att han tar konstruktionsansvar på 10 år på de lösningar han föreslår. Det brukar få de flesta att dra
4 svar · 2,8k läst
L
ledighetskommiten: Jag skulle ha lagt plastmatta på golvet och glasfiberväv i hela resterande utrymmet. Se till att du får väv, lim och färg anpassade för våtrum. Jag trodde jag fått det för ca 10 år sedan då jag hjälpte en polare. Sedan blev det mögel på väven ... Bara att börja om ... (Då blev det kakel.) Plastmattan tycker jag eftersom det är billigt, slitåligt och tål en del rörelser.
4 svar · 9,0k läst
L
ledighetskommiten: Nej. Normalt har detta med ventilationen att göra och man måste då ha helheten klart för sig. (Vanligen ligger venten i ovankant dörr.)
1 svar · 2,5k läst
L
ledighetskommiten: Min källor svarar olika. Å ena sidan risken för skräp, å andra sidan nämnda kondensproblem. Själv har jag försökt vara logisk och gjort som så många svenskar, kompromissat. Jag lägger mjukfok runt, men släpper en del i bakkant för att det ska kunna ventlieras något. Rätt eller fel? Har frågat säkert ett tiotal och de flesta säger inte silikon, men några säger att man ska ha
6 svar · 2,4k läst
L
ledighetskommiten: Jag har mest possitiva erfarenheter av E-lux, men då och då så kommer dessa "måndagsexemplar". Har varit med och producerat ganska många hundratal lägenheter och oftast funkar det. Av någon anledning så kan man ge sig på att om någon vitvara pajjar i en lägenhet så kommer det strax att gå fler.... Fattar inte hur det går till.
4 svar · 1,0k läst
L
ledighetskommiten: 2. Lämpligt är att "punkta", dvs börja med att "slänga ut" små betongklickar, vilka låser rören i läge. Angående golvlutning så tycker jag att man som amatör har väldigt stor nytta av att "sarga av" kring golvbrunnen. Den faktiska lutningen gör man sedan med flytspacklet.
3 svar · 1,4k läst
L
ledighetskommiten: [citat] Det missar många. Det är inte så avslappnande att "sitta under en flyplansmotor". (Bra tips även i övrigt.)
3 svar · 5,4k läst
M
Mangelito: Nej, det medföljde expanderbult, ungefär som de man använder när man förankrar hyllor i betonggolv. Jag har dubbelgips just på denna vägg, och som sagt 75mm tjocka plank bakom. Det blir nog Frasse-Skruv.
3 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.