A
Annas: Christina, Det finns en supersnygg variant på den vägghängda strykbrädan. har sett den på flera inredningsaffärer. Dock är den enda jag kan komma på Ritio som ligger på Högbergsgatan på SÖdermalm i Stockholm. Den är som ett ekskåp som mankan öppna och fälla ned för att stryka. Vet tyvärr ej priset..... Vänligen, anna
7 svar · 15,3k läst
P
PatrikJ: Jag kan helt klart hålla med att det känns säkrast att bygga en nisch med fuktspärr bakom, då kan det i princip läcka lite utan att skada sker i första taget. Att min skall lossna från väggen är lika troligt som att en vanlig WC välter.... :o Själv gillar jag snygga grejer, bara det är tillräckligt skäl nog för att jag väljer vägghängt! / PJ
6 svar · 4,5k läst
M
Meijan: Tack för tipset! Jag hade inte tänkt på att man kan blanda dusch, blandare osv från olika märken. Nu fick jag lite mer att klura på!
3 svar · 4,2k läst
S
seclest: Har en halvvägg i köket som skall ha en ekskiva på ovansidan. Drygt 3 meter, 20 cm bred. Plus en bit på 1,5 meter, 35 cm bred. Har tittat på bänkskivor, alltså stavlimmat ek. Pratade med en kille på ABI trä i Göteborg som rekommenderade en massiv ekplanka istället. De sågar till och hyvlar till exakt den storlek jag vill ha. Cirka 1/4 av kostnaden för en mostvarande bänkskiva!!!
0 svar · 3,6k läst
J
Jenny_U: [quote author=Qudan link=board=kokobad;num=1102161315;start=0#8 date=12/15/04 kl 13:08:30] Jag vet inte var du kollat eftersom du tror att Husqvarna inte har någon inbyggnadsugn som har varmluft. Vi har en Husq. Chili, en av de mer enklare varianten, men har både varmluft och vanlig ugn + lite annat som kan vara bra. Curry heter ugnen som ingår i standardutbudet hos Trivselhus, och den har
10 svar · 2,2k läst
Immobil
Immobil: [citat] Jajamen, bara man ritar upp det så klarnar det. 8) Jag misstänker att problemet är rörelser mellan golv och vägg. Jag tror att det hade varit bättre att sätta en elastisk fog mot väggen istället för limmet du har använt. ;)
6 svar · 2,8k läst
G
Gummigum: Aha - vi renoverar, bygger ej nytt , såvi fick rör draget för den kostnaden samt kollat att det blev korrekt gjort plus papirer - det är viktigt att man har intyg att det är utfört av fackman p g a försäkring. I vårt fall bor flaskorna under tak - vbårt specialbyggda uterum ( egenritat!) har en högre nivå på ena sidan som gör att man kan gå under - där gömde vi våra :-) men
6 svar · 3,5k läst
M
mixwon: Hej! Har ett bekymmer med min spishäll. Det är så att "fogen" runt hällen har lossnat på en del ställen runt själva "stommen" Går det att laga detta med nån slags ny fog? mvh Micke
0 svar · 1,5k läst
Q
Qudan: Jag säger oxå att "köp en med 4 induktionsplattor på en gång" Vi var i valet och kvalet förra julen hur vi skulle göra om att köpa 2+2 eller en med 4. Lät ju väldigt smart just att ha 2+2 med tanke på att vi hade en del rätt nya pannor och vi hade kollat om de var magnetiska, men ingen av dem var det" Vi känner då en som jobbar som vitvarusäljare och han tyckte att det var smartare
4 svar · 4,8k läst
K
kripeter: Alla ni som har rostfritt i köket och tycker att det är jobbigt att hålla rent, det har kommit ett nytt medel för rengöring av rostfritt stål. Köpte det på skånemässan för ca 2 månader sedan. Är jättenöjd. Det tar verkligen bort allt fett utan att lämna någon hínna efter sig. Det säljs på www.nordicfinish.se eller hos konsumentköp eller nyma i malmö. Testa detta, helt klart
0 svar · 2,7k läst
Immobil
Immobil: Testresultat troligtvis på G: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kokobad;action=display;num=1095335518;start= ;)
1 svar · 2,2k läst
P
Princess: Det ser lovande ut ! Han är på god väg och plattorna satt där de skulle ;D Hoppas det håller i sig i resten utav rummen också. //Princess
11 svar · 3,1k läst
godis
godis: Trollet, jag har skickat ett direktmeddelande till dig med min mejl-adress, så kan du mejla bilderna till mig när du har tid.
4 svar · 3,4k läst
Macke202
Macke202: Hej, Ett 58 skåp hade inte hjälpt oss eftersom samtliga andra skåp är 60cm och det hade sett konstigt ut med ett mindre skåp i denna lösningen. Men annars hade det säkert funkat. Tack för lösningen iallafall Smile, vi får vår konsoll tillsvetsad i helgen om vi har tur. /Macke
14 svar · 21,0k läst
D
DKA: Hej, Vi har precis köpt oss ett nybyggt hus, och beställt ett badrum med klinkers och ett lager kakel. :). Problemet är det att de la först fel kakel i badrummet och kom på det alldeles försent när badrummet nästan var färdigkaklat, och då la de ett ytteligare kakel ovanpå det, dvs vi har två lager med kakel i badrummet. Det har jag förstått att man gör så att det är praxis, men
0 svar · 3,9k läst
V
valter53: Står säkert i tillverkarens katalog. Det går nog inte att koppla ihop häll och ugn av olika fabrikat. Jag satte in ugn och häll, men vald att kontrollerna satt på respektive enhet. Det var fler valmöjligheter då. Elektriskt. Har 3-fas framdraget, så hällen tar två faser och ugnen en.
2 svar · 2,8k läst
F
frasse: Hus&Hem hade ett reportage i höstas om ett nybyggt arkitekritat kök där vinflaskorna var placerade på specialritade och platsbyggda öppna hyllor i taknivå runt hela köket. Inte så smart, varmt och ljust (men snyggt ;) )
2 svar · 8,8k läst
P
Pebbe: Bättre, mindre vatten och elåtgång stämmer nog men de flesta nya maskiner tar låååång tid på sig. Det finns undantag.
1 svar · 2,4k läst
ClasseClas
ClasseClas: Köpte en sån här Siemens LC 75955 år -00. [bild] 90 cm pjäs med automatlåda (reglerar fläkthastighet efter oset och varnar för fettiga filter + filtrena får plats i diskmaskinen utan vidare). Finns även i 60cm. Vet ej pris nuförtiden. Mkt nöjd "trots" all elektronik! Lite dyr kanske...
4 svar · 5,0k läst
ClasseClas
ClasseClas: [citat] [bild] Gör som Avis, try harder! ;)
4 svar · 1,9k läst
J
Jenny_U: Vad är det för skillnad (förutom priset) mellan ett märkesbadkar i emaljerad plåt från tex. Neptun och ett plastbadkar från tex. Bauhaus eller K-Rauta ? Det kan skilja 6000 kr eller mer i pris på ett vanlig badkar utan bubbel. Är det vär dom pengarna ?
0 svar · 3,8k läst
Immobil
Immobil: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kokobad;action=display;num=1074364333 ;) http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kokobad;action=display;num=1071651786 ;)
1 svar · 3,9k läst
A
AWD: Om man även ser till att isolera golvet ordentligt så kanske det är lugnt.
4 svar · 2,6k läst
B
banana: köpte en GR-L207DVZA, 7990 kr, rent impulsköp + en Lg tvättmaskin WD-1280FD 3990 kr, -600kr rabatt (prut)
5 svar · 1,8k läst
E
eson: om du inte har brunn så behöver du inte tänka på fuktspårr utan bara köra på  ;)
1 svar · 2,7k läst
T
Tempra: [citat] Kan man använda sådan våtrumsmatta även utan kakel om vi vill vänta med att kakla? Tempra
4 svar · 2,9k läst
A
AWD: Hej Någon som köpt kakel\klinker m.m från finland på senaste. Är det fortfarande bra priser? Finns det länkar? Tips?
0 svar · 3,4k läst
lastkaj
lastkaj: [citat] Om du använder "rep" metoden så är det bra att polera upp den efteråt. Annars håller den glansen under endast en kort period. Jag körde med trassel och autosol - en kanonresultat - ser helt ny ut. Min svägerska, som är kock, blev helt till sig och köpte fyra tuber autosol direkt. 8)
3 svar · 6,7k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Hmm... vet en billig och bra i Södertälje men det är nog för lång!
3 svar · 3,5k läst
Fasting65
Fasting65: kanon att NÅN orkat kontakta firman.... ;D
19 svar · 7,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.