D
dalkarl: Hej. Skall ni beställa skräddarsydda diskbänkar kan jag rekommendera Isakssons Plåtslageri i Borlänge, www.isakssons.com. Min L-diskbänk 2040 och 1400 mm i bakkant samt med 60 mm nedvik i framkant och ett lika stort uppvik i bakkant kostade strax under 10'. Väldigt fint arbete och väldigt bra service.
11 svar · 3,3k läst
M
mino: här kan man få lite överblick http://www.dealtime.co.uk/xGS-retro_fridge http://householdappliances.kelkoo.co.uk/ctl/do/compareNext?nbResult=20&keyword=retro&type=Fridge&catId=144601&catPath=uk%2FhouseholdAppliances&page=2 Det är internationella sidor men då får du i alla fall en uppfattning om vad det finns för utbud, sen får man kontakta deras sverigekontor för mer
1 svar · 4,6k läst
A
AndersG: Vi har en vanlig LG i en öppen hylla. Hyllan under har lufthål och hyllan över är kapad i bakkant. Beror litet på hur mikrons ventilation ser ut.
2 svar · 2,5k läst
G
geschwint: Om du är efter vad jag tror så skall du kolla in Theofils Beslags hemsida http://www.theofils.se/ Sök efter skåpsnäppare och kolla in 188 eller 180. Borde vara vad du söker efter. Finns även ritning på prylen så att du kan måtta innan köp. //edit Många återförsäljare köper av Theofils då dom är nästan som en grossist. Man kan spara plenty pengar genom att köpa direkt av T. Jag
13 svar · 6,9k läst
D
Diana: [citat] det är bara att jämföra http://www.scanbad.dk/ http://www.dansani.dk/ Jag tvivlar på att man för en 3:e sortering trycker upp broschyrer och har egen hemsida.
8 svar · 5,6k läst
S
sofia_k: föräldrarna har en "sammanbygd" kyl o frys från LG, fungerar mkt bra, dock är just denna modell lite opraktisk tycker jag med lite utrymme i kyldelen. :)
1 svar · 4,7k läst
S
Skomannen: Vad är syftet med stora "snygga" plattor när man ändå måste dela plattorna för fallets skull? Resultatet med spräckt platta som inte är snyggt....
4 svar · 956 läst
M
mjau: humm har du nog rätt i...
2 svar · 2,6k läst
P
PatrikJ: Hej Meijan Jag har i mitt kök den vita luckan Abstrakt. Det är väldigt fint och bryter av bra från trägolv och bänkskiva. Jag har ett gammalt lutat/oljat och nåtat furugolv i köket så det blir ganska coolt när man kombinerar gammalt med modernt. Min lägenhet ligger i ett hus från 1929 så jag ser inga problem att det ej passar hos dig. Vissa vill anpassa inredning efter den period som
2 svar · 4,2k läst
A
amator2005: Hittade denna: http://www.mamut.com/prodemab/subdet54.htm "Backventilen Exit är en patenterad svensk uppfinning som stänger frånluftsöppningen när fel flödesriktning uppstår. Den eliminerarar kallras, matos och röklukt."
3 svar · 1,6k läst
P
Pebbe: Bara putsen sitter fast ordentligt så går det nog bra att kakla.
3 svar · 2,0k läst
Z
zankan: Japp det funkar iom att det inte är någon belastning på dem... Men man kan plugga det funkar det tar bara längre tid... samma som ovan 8 mm hål brun plugg 6 mm skruv av skön längd.. Men vi struntade i pluggen när man monterade kök i just underskåpen sparade lite tid.... Och det gör ingen större skillnad med plugg om man sätter det mot tiden det tar att montera pluggen osv....
3 svar · 7,1k läst
R
rimic: Hej vi hadde nexus ek i vårat kök. Vi råkade få en skada på en av luckorna. men det visades vara svår att få en ny lucka i rätt färg, vi fick totalt 4 omgångar skickade till oss utan bra resultat. till sist var dom tvugna att byta ut hela köket, men då bestämde vi oss för att byta till vita luckor i stället. så kan det gå men ikea fick stoåför hela kalaset efter mycket om och
5 svar · 2,4k läst
yonna
yonna: Tack, Soren, för bilderna! Nu börjar jag så smått komma underfund med hur jag vill ha det!
8 svar · 12,6k läst
C
Chatrine: Hej.. Kolla om du kan söka kaklet via www.google.se Lycka till.. H/ Chatrine
1 svar · 1,1k läst
K
kaptenSredna: Silvan fixar en sådan 45 graderskapning till ett rimligt pris. Med beslag och allt.
3 svar · 3,3k läst
A
ama: Har ett Neptun Porfyr XL med två pumpar, pumparna låter inte mycket, mesta ljudet kommer från forsande vatten i badkar och munstycken. Helt ok att hålla rent, avtorkning efter varje bad och större rengöring då och då (medel i vatten och låta pumparna gå). Vi har inte kompressor för bubbel (den lät för mycket), utan bara massagejetar. Vi är nöjda. /ama
1 svar · 1,9k läst
L
laratta: Är det någon som har tips på vad man behöver tänka på? Badrummet är i källarplan, så det tar bort problemet med bjälklag. Det finns två avlopp, ett med fall "inom " duschkabinen. Är det bara att byta ut rakt av, eller finns någon fallgrop? ???
0 svar · 3,0k läst
Andjon
Andjon: Har beställt en diskmaskin. sitter och funderar lite på installationen. Elen och vatten försörjningen är inga problem. Avloppet dock, är det samma sak med diskmaskin som med tvättmaskin, dvs att avloppet måste anslutas över en viss lägsta nivå för att vattnet ej ska rinna ut? Problemet är att jag inte har någon vask att ansluta till. Tänkte dra ner det i källaren och ansluta där.
0 svar · 1,8k läst
Boris
Boris: he he he...några gråa blev det... Ett annat bra förslag är diamantskiva till vinkelslip för kakel o klinkers, jag köpte en till min lilla 125 diameters, blir KANON snitt!!!. Kolla gärna på affären om kaklet och klinkersen tål lite "tuffa tag" man vill ju inte se repor i kaklet när man fogat!! (hmm...HUR kan DEN tanken kommit upp?) /Boris
8 svar · 2,4k läst
Boris
Boris: Slänger mig in i debatten med hull o hår igen!! ;D NU är jag färdig, och kan med min nya erfarenhet säga: Väggar först!!!!!!!!!!! SEN golv!!!!! Gör väggarna, lämna en "kakel m. fog höjd" mot golvet. Foga väggar. (får förmodligen bassing här men..) Sen gör golvet, med fog, därefter sättes sista raden kakel med fog... Då får jag för mig att man kan spara in 5-10 timmar på att
21 svar · 3,9k läst
D
David: [citat] Det och att jag är för lat för att bära möbler. ;) mvh David
4 svar · 3,2k läst
O
OlaC: Har renoverat mitt kök för två år sedan Ville ha sten men inte någon "gravsten" således fick det bli matt med av Stencentrum i GBG fick jag tipset att man kan borsta stenen den får då struktur är matt - mkt snyggt tycker jag. I mit kök blev det svart granit Nero Asoluto - borstad
5 svar · 7,6k läst
O
OlaC: Vi har 80x90 funkar mkt bra
6 svar · 6,6k läst
O
OlaC: Olja är det enda tänkbara går snabbt och lätt att fräscha upp den
4 svar · 4,7k läst
A
AlfM: Obs!! Glöm inte jordfelsbrytare till uttagen. Måste finnas enligt lag.
4 svar · 2,6k läst
T
Tesa: Vi fick strax under 36,57% rabatt hos Hemma. Det var efter jag visat dem offerter jag fått från andra företag. Köpte för någon månad sedan, och köpte Bosch och LG.
6 svar · 2,1k läst
M
mino: Hör med hyresrättsföreningen vilka påtryckningsmöjligheter ni har. Det verkar rimligt att de ser till att skadan inte kan uppstå igen och därmed inskränka ert boende... ;) Ni vet väl om att ni bör få hyressänkning när ni inte kan använda badrummet.
2 svar · 3,6k läst
Fasting65
Fasting65: Jorå, det var tydligen nån klant på deras huvudkontor som sjabblat med att informera tillbkaka till "min" säljare. Fabriken HAR plattorna. Där finns inga problem. Det har tydligen mer handlat om transportproblem ELLER att de glömt beställa. Jag har talat med säljaren och han beklagar givetvis det som inträffat, och lovar att kompensera oss på något vis. Eftersom vi har en bra deal på
19 svar · 2,1k läst
V
Vidderberga: Vi valde till slut ekstavlaminatbänk, vita spegelluckor, alu sockel, alu handtag och kakel i olika grå nyanser. Vill nu inte höra några "om och men"... ;-). Vi är överens och tycker att det här blir det bästa för oss. Tror jag... ;-) Har du själv hus? Nytt eller gammalt?
13 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.