Skulle bygga om en liten avslagningsho så att den passade till en annan bottenventil, så jag lämnade in den till en plåtslagare...

När jag fick tillbaka den så hade han popnintat fast bottenventilen i botten av hon och det var inte alls snyggt.. >:(

Det hade jag ju kunnat göra själv om jag hade velat haft det så.. :-/

Så jag borrade bort nitarna och nu har jag trasig ho och trasig bottenventil istället... :-[

Men nu har jag lärt mig en läxa, så nästa gång frågar jag hur dom tänker lösa mitt problem innan jag lämnar ifrån mig grejorna..

H.äg Smurf skrev:
När jag fick tillbaka den så hade han popnintat fast bottenventilen i botten av hon
Ja man upphör ju aldrig att förvånas, tråkigt! :-/

Alter ego

Jag trodde ju såklart att han antingen skulle knacka ner plåten så att botttenventilen gick jäms med botten på hon, och sedan kunde jag dra fast den med centrumskruven... (Det var en ikea-bottenventil)

Eller att han skulle såga ut ett hål som var stort nog och sedan svetsa bottenventilen på hon så att den skulle bli snygg..

Hade nog också förväntat mig något liknande...meeeen som jag sa...upphör aldrig att förvånas.

Råkade ut för en puckad bilmeck för ett antal år sedan. Lämnade in bilen på service (olje-, filter och tändstiftsbyte) och när mecken tyckte att det tog emot när han skruvade i nya tändstift med aldeles för långa gängor (misstag eller så hade han bara inte rätt tändstift hemma??) så lösta han det genom...att ta i mera!!

Resultatet blev sönderdragna gängor och ytterligare dagar på verkstad så dom kunde gänga om blocket...upphör ALDRIG att förvånas... ;)

Alter ego

Nästan 400:- ville dom ha för jobbet också

Trist, puckon finns det gott om, ta referenser nästa gång eller anlita någon som någon bekant har använt. :-/

Som vissa märkt kan jag vara rätt detaljerad i mina inlägg på forumet.

Samma sak gäller när jag beställer arbete och material (inte bara hus). Gör egna skisser och ritningar och fyller på med ett _antal_ frågor om alternativ och hur det fungerar. Skickar iväg det till en drös leverantörer.

95% av leverantörerna backar och hör aldrig av sig. Övriga fortsätter att svara på mina frågor tills jag har förstått vad och hur det ska göras. Blir lite som en utbildning i arbetet samtidigt men tar tid. De som har orkar med mig så långt känner jag att jag kan lita på och de vet också vad jag förväntar mig och att jag kan vara en jobbig f-n ;). Således en utsållningsmetod som fungerar i de flesta fallen, även utan referenser!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.