4 674 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Dekortegel bakom spishäll?
Någon som provat att ha dekortegel bakom spishällen?
Det är så snyggt med dekorteglet tycker jag och jag skulle vilja ha det på sneväggen som kommer bakom spisfläkten (Vi har hällen i hörnet) hela vägen från hällen och till taket.
Men jag undrar om det går praktiskt,... jag menar det stänker ju ganska friskt ibland när man använder hällen så det kanske blir jättesmutsigt och äckligt ???
Kanske någon som har en lösning?
Har funderat på om det kanske skulle gå att sätta en glas eller plastskiva framför dekorteglet på biten nedanför fläkten??? Annars kanske man får ha det "bara" på delen ovanför.
Över övriga bänkskivor har vi tänkt ha ett vanligt kakel i 10*10cm o ganska så ljusa beiga.
Tips????
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
tror inte att dekortegel är så bra idee bakom spisen!
Vi satte upp det i ett hör i köket (inte vid hällen), men det var till och med svårt att torka bort fogmassan som man råkat kladda ner "stenarna" med vid fogning.
Stenarna suger även åt sig vatten som bara den, troligen också fett... Men det går kanske att inpregnera dom på nåt sätt
Att torka bort stek fett och annat som stänker tror jag kan bli svårt.
Vi satte upp det i ett hör i köket (inte vid hällen), men det var till och med svårt att torka bort fogmassan som man råkat kladda ner "stenarna" med vid fogning.
Stenarna suger även åt sig vatten som bara den, troligen också fett... Men det går kanske att inpregnera dom på nåt sätt
Att torka bort stek fett och annat som stänker tror jag kan bli svårt.
Vi har dekortegel men inte vid spisen.
Vi la en hylla som delar kaklet och tegel.
Tegel börjar vid nedre delen av spiskåpan och upp till tak.
Från hyllan vid nedre delen av spiskåpan och till bänkskiva är det kakel.
Jag skulle inte ha tegel vid spisen, svårt att hålla rent .
Vi la en hylla som delar kaklet och tegel.
Tegel börjar vid nedre delen av spiskåpan och upp till tak.
Från hyllan vid nedre delen av spiskåpan och till bänkskiva är det kakel.
Jag skulle inte ha tegel vid spisen, svårt att hålla rent .
Vi har tegel bakom spisen i köket i vår lägenhet. Som sagt det är snyggt, Praktiskt är en annan femma. Men så farligt är det inte. Olja in teglet så är det okej. Men som sagt var försiktig när du fogar så du inte får fogen på teglet då är det som de säger svårt att få bort.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden