4 933 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Kostnad badrum enbart tätskikt
Hej,
Är det någon som har en uppfattning om vad man kan räkna som en rimlig kostnad för att få en auktoriserad firma att sätta ny golvbrunn samt sätta tätskikt i ett 4m2 badrum. Jag hade tänkt riva ut själv samt att kakla, sätta klinker, VC, mm själv, enbart anlita firma för det ack så viktiga tätskiktet.
Badrummet ligger på övervåningen och har en mindre betongplatta som golv.
Vad tror ni jag kan räkna som en rimlig offert?
Är det någon som har en uppfattning om vad man kan räkna som en rimlig kostnad för att få en auktoriserad firma att sätta ny golvbrunn samt sätta tätskikt i ett 4m2 badrum. Jag hade tänkt riva ut själv samt att kakla, sätta klinker, VC, mm själv, enbart anlita firma för det ack så viktiga tätskiktet.
Badrummet ligger på övervåningen och har en mindre betongplatta som golv.
Vad tror ni jag kan räkna som en rimlig offert?
Frågan är om du får en auktoriserad firma att göra tätskiktet.
OM de gör tätskiktet så är det ju de som skall dom stå för garantierna, men de kan ju inte veta om du sen kaklar rätt eller om du råkar ha sönder tätskiktet. Om det då sen läcker så får de faan för det.
Annars kan man säga att kvmpriset på tätskiktet golv, arb & material ca 300-320 :-
Att byta golvbrun (frambilning, rörbyte, igengjutning av golvet) ca 5-6000:-
OM de gör tätskiktet så är det ju de som skall dom stå för garantierna, men de kan ju inte veta om du sen kaklar rätt eller om du råkar ha sönder tätskiktet. Om det då sen läcker så får de faan för det.
Annars kan man säga att kvmpriset på tätskiktet golv, arb & material ca 300-320 :-
Att byta golvbrun (frambilning, rörbyte, igengjutning av golvet) ca 5-6000:-
Jo iofs så kan det ju vara så men just kaklingen är ju i princip enbart en dekoration och ej vattentätande på ngt sätt.
Annars lät det ju billigt nästan, i mitt fall ca 20m2 golv/vägg ger ju ung. 10 000kr inkl ny brunn...
Någon som fått arbetet utfört på detta sätt och till vilket pris?
Annars lät det ju billigt nästan, i mitt fall ca 20m2 golv/vägg ger ju ung. 10 000kr inkl ny brunn...
Någon som fått arbetet utfört på detta sätt och till vilket pris?
Klicka här för att svara