Vid vår kommande badrumsrenovering ska en gammal städskrubb få offra sitt utrymme till förmån för en duschplats. Skrubben ligger vägg i vägg med badrummet och har en dörr utifrån hallen. Genom att ta upp ett hål genom badrumsväggen så skapar vi en lagom duschplats på 1*1m. Dörren som idag kommer från hallen måste då givetvis sättas igen, och tanken slog mig att man kunde använda sig av frostat glasbetong istället för att sätta igen den med gips. På så sätt får vi också in lite ljus. Men hur gör man för att det ska bli tätt ??? Omkringliggande väggar är av lättbetong. Man vill ju inte att vattnet hamnar i hallen så fort man duschar

Räcker fogen som fuktskydd eller hur gör man?