1 536 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
IKEA´s kökshörn
Har beställt kök från IKEA som är på väg, bänkskivorna skall vi däremot beställa från annat håll..
Vi skall ha spishällen i ett hörn och de som vi tänkte köpa bänkskivan (40mm ek) ifrån tycker att vi skall ha sten i hörnet istället. Detta eftersom det enligt dem inte blir snyggt med alla skarvar.
Fast jag har svårt att tro att det skulle vara några problem med ett hörn i ekbänkskiva samt en häll på detta? Måste ju finnas hur många ex som helst.....
Skall jag verkligen ta denna snubben på allvar?
Vi skall ha spishällen i ett hörn och de som vi tänkte köpa bänkskivan (40mm ek) ifrån tycker att vi skall ha sten i hörnet istället. Detta eftersom det enligt dem inte blir snyggt med alla skarvar.
Fast jag har svårt att tro att det skulle vara några problem med ett hörn i ekbänkskiva samt en häll på detta? Måste ju finnas hur många ex som helst.....
Skall jag verkligen ta denna snubben på allvar?
hade det varit laminat skulle jag kunnat förstå hans resonemang för om man fogar ihop laminatskivor kan det uppstå retliga kanter på 0,5-1mm efter ett tag som samlar smuts och ser allmänt fult ut..menen massiv träskiva kan man slipa ner eventuella resningar i samband med den årliga slipningen och inoljningen som en sådan kräver..
..de rekommenderar att lägga silikon som ska både limma och täta skarven men av erfarenhet så är det bättre att limma med vanligt trälim på massiva träskivor..då får du en skiva som aldrig rör sig i fogarna..däremot får du nog nöja dig med silicontätning på laminatskivan eftersom den kräver detta pga den låga densiteten i spånskivan annars gör att den reser laminatskiktet om det tränger ner fukt där..krävs stora mängder vatten iofs , men dock..
Klicka här för att svara