Hejsan!
Jag och min sambo bygger ett gammalt timmerhus och vi håller nu på att planera köket för fullt. Jag trodde jag hade helt klart för mig hur jag ville ha vår köksinredning, men jag märker att jag mer och mer börjar fundera på något andra lösningar.

Som hjälp i min planering tänkte jag att ni kanske har några fina bilder på era kök, gärna då i gamla hus eftersom vi tänkt oss den stilen? Dela gärna med er av dem så kanske jag kan få lite kloka tips och idéer.

Tack på förhand!

Vi har ett nybyggt hus men köket är herrgårds stil från Ballingslöv, här kommer bilder:

kitchen1.jpg

kitchen3.jpg

disk.jpg

macrougn1.jpg

Härlig spis! :) en sån vill jag oxå ha!

Tack! vi är jätte nöjda med den, det är en Ilve spis från www.aquapool.se

Mycket snyggt!

Vi har själva funderingar på Ilve 120 med 90/30 ugn och gaslågor, stekhäll+fritös - är det 120 cm ni har - någon funktion ni ångrar att ni inte valde nu efteråt? Förresten, valde ni takmonterad fläkt eller inte?

Vår spis är 100 med stekplatta och gas.
Jag saknar ingen funktion. Fritös har jag i separat maskin.
Stekplattan använde jag i början för att det var nytt.
Men funktionen med bränaren den långa formatet är väldigt användbar när man har långa kastruller (t ex när man kokar en hel fisk) eller man lägger på en grillplatta.

Spiskåpan är också från Ilve men det är en "vanlig" väggmonterad fläkt.
Ugnen är 60/40. 40 har roterande grillspett och det är underbar att grilla t ex kycklingar i. De blir jätte goda och saftiga. Tar ca 45 minuter och av någon anledning blir inte ugnen smutsig ;)
En funktion som jag rekommenderar!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.