4 672 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Blandare
Köksrenoveringen rullar på, vi var klantiga(hade otur med hantverkare så nu får vi leta nya/göra jobbet själva
Men, men, vi har lärt oss en läxa.
Hur som helst, i dag var stenfirman här och mätte ut måtten på vår granitskiva. Vi ska ha ljus labrador som jag tycker är såååå snygg :-* I den ska vi (trots allas avrådan) enbart ha en hå och en från Franke, den näst högst upp på
http://www.franke.se/katalog05/79.jpg
även den tycker jag är såååå snygg
Men nu har vi blandare kvar att besluta oss för. Vårt stora problem är att vi har ett innåtgående fönster precis ovanför diskhon (det är 21 cm mellan bänkskiva och undre kant på fönstret). Vi har visseligen aldrig öppnat det (bott i huset snart 2 år) men det är å andra sidan hög tid att tvätta det inuti nu
Men vad ska vi ha för blandare? Jag avskyr låga blandare så man inte kan tex fylla en PET-flaska med vatten. Men vi måste (väl) kunna öppna fönstret? Eller kan man liksom stänga av vattnet under diskhon och sen montera bort kranen den enda gång per år den är i vägen? Eller ska vi köpa den kran som Mora har där man kan vika kranen åt sidan
http://www.moraarmatur.se/nyhemsida/bilder/703045xl.jpg
http://www.moraarmatur.se/nyhemsida/blandare_kok.htm
?
Suck, H J Ä L P :-?
Hur som helst, i dag var stenfirman här och mätte ut måtten på vår granitskiva. Vi ska ha ljus labrador som jag tycker är såååå snygg :-* I den ska vi (trots allas avrådan) enbart ha en hå och en från Franke, den näst högst upp på
http://www.franke.se/katalog05/79.jpg
även den tycker jag är såååå snygg
Men nu har vi blandare kvar att besluta oss för. Vårt stora problem är att vi har ett innåtgående fönster precis ovanför diskhon (det är 21 cm mellan bänkskiva och undre kant på fönstret). Vi har visseligen aldrig öppnat det (bott i huset snart 2 år) men det är å andra sidan hög tid att tvätta det inuti nu
http://www.moraarmatur.se/nyhemsida/bilder/703045xl.jpg
http://www.moraarmatur.se/nyhemsida/blandare_kok.htm
?
Suck, H J Ä L P :-?
FM Mattson´s serie "Garda" har avtagbar pip, kan vara ett fungerande alternativ i erat fall.
Tack för tipset, Pappskallen
Tyckte tom att FM Mattsons blandare var snyggare än Moras. Det trista är ju bara med så här strama och kantiga blandare att man inte kan rikta vattenstrålen. Ja,visst kan man sätta på en sån där billig plopp längst ner för att kunna rikta vattnet samt ändra till dusch men då sabbar man ju hela det avskalade, strama formspråket. Suck, att man aldrig kan bli riktigt nöjd :-/
Nej, DRX. Fönstret är bra och samma modell som övriga fönster i hela huset. Känns inte aktuellt att byta ut köksfönstret till ett exakt lika dant (om det nu ens finns) men utåtgående. Nu får vi helt enkelt göra det bästa av situationen.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Mora INXX ha avtagbar pip. Det krävs bara en insexnyckel
Hej Canis!Canis skrev:
Ska själv ha svart granit i köket och den Franke-hon som du (= skitsnygg). Förstår inte varför folk avrått dig ifrån att köpa den
Skicka gärna bilder på hur det blir. Ser fram emot att se dem, då vårt kök fortfarande dröjer ett par månader.
Tack!
Klicka här för att svara