2 217 läst ·
21 svar
2k läst
21 svar
Åsikter om vår köksrenovering?
smacrazy - Vi håller som bäst på att renovera glasveranda och källare och har inte gjort vid köket än, så något kakel kan jag tyvärr inte hjälpa till med. 
Jag instämmer helt !!!gaia skrev:kan berätta om min gamla trånga kök med en stor fin matbord i matrummet bredvid. När vi flyttade så ville vi så gärna ha ett bord i köket som vi var vana vid ( och som dom flesta har) men det var samma problem som hos dej - ingen plats att ställa den på:'(. Möjligen kunde man tränga in en liten en med plats för en talrik. Men ... det tog bara några dagar att vänja sej att man inte ska äta i köket, inte ens frukost! Plötsligt upptäckte vi alla fördelar med detta lösning och accepterade den faktisk med glädje. Man ska ju inte uppföra sej som en kökspiga i sit eget hus och äta i en trång hörna när man har en matsal 3 steg längre bort, eller?
Jag fick nästan en lyxkänsla av att slippa se köket under måltider och kunna bredda ut morgontidningen vid det stora matbordet med vackert utsikt mot trädgård. Då kände jag mej som frun i huset och inte som kökspersonal.
Skulle vilja övertala dej att använda din matsal och matsalsbord till det den är tänkt för - inte bara för gäster men också till vardags. Om det passar din livsstill vet jag inte, men det är värt att prova , tycker jag. I en lägenhet är det oftast köket eller soffan som är matplatsen men i ett hus kan man ju ha det ännu bättre, eller? På detta sätt blir varje måltid till en "vardagsfest" och ni får utnyttja alla möjligheter som huset så generöst bjuder på. Man köper ett hus för att ha gott om plats och använda den.
Lycka till!
gaia
Är det bara jag som tycker att du borde behålla och renovera upp de befintliga skåpen/luckorna? Det är ju ashäftiga! Om du vill ha en autentisk stil så finns det inget du kan köpa idag som ens kommer i närheten av det du redan har...
Enligt min åsikt...
/C
Enligt min åsikt...
/C
Jag kan säga att vi har funderat åtskilliga gånger på att göra det... Dock är det ALLDELES för lite arbetsyta i köket som det är nu, och även efter flera timmars sammanlagda funderande kan jag inte för mitt liv komma på någon lösning som både har kvar de gamla inbyggda skåpen och ger mer arbetsyta...cpalm skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
