morsan
morsan: Nästan alla tillverkare har någon sådan ;) Sök på Sigro, e-handel, vattenkranar så hittar du de flesta http://www.sigro.se/es_shop/index_nocache.html
1 svar · 1,9k läst
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: halo...svaret på din fråga är att du lossar lite lätt (ca 1 till 2 varv..annars får du inte dit dom igen)på skruv nummer 2 och skruv nummer 4 uppifrån sett på insidan av diskmaskinsluckan..sitter 4st skruv lodrätt i kanten..du trycker in dina medföljande luckhållare i spåren på sidorna på diskmaskinens front och för dom uppåt i maxat läge..sedan mäter du från överst på
4 svar · 32,6k läst
J
jj: Vår husleverantör har HTH kök. Nån med erfarenhet? Vi vill helst ha den gamla stilen på kök (Tibro har ett sånt fint i laserat EK) och HTH verkar mest ha den trendiga, högglansiga stilen... Nån som vet?
0 svar · 2,2k läst
J
joniS: [citat] Fräste ur lite i mina skåp, och överskåpen var i mdf och bänkskåpen var i spån. Luckorna (Abstrakt vit) var mdf
10 svar · 9,3k läst
L
lena_l: Usch, så tråkigt med sådant strul. :( Tur att det blev fint till slut i alla fall... ;) /Lena
6 svar · 1,0k läst
N
NSU: oj då! finns det ett nsyggt sätt att finna ut på hur mina skåp sitter? Såga en liten bit eller nått?
2 svar · 3,8k läst
G
gunnesbon: ...nu var det beställt :P Det blev en del vitvaror från IKEA, induktionshäll, varmluftsugn, inbyggnadsmicro samt helintegrerad diskmaskin. Kyl/frys och fläkt blir från ett annat ställe. Vi valde luckan Abstrakt vit (högblank), ni som har ett sådant kök kan väl lägga ut bilder så vi får se hur fint det är, vårt kök kommer inte förrän 1:e december. / Johan
2 svar · 3,4k läst
T
ttboy: Nu har jag monterat upp halva köket. Jag är mycket nöjd med köket. Lätt att sätta upp och bra beskrivningar. Finishen är mycket bra tycker. Jag är nöjd än så länge. Återkommer med mer info längs vägen.
9 svar · 1,0k läst
N
NSU: jo, ka ju bli det men de stora golvfirmorna i Serige har det dessa golv. eller såkan vi byta ut .com mot .se http://www.amtico.se/ borde har satt denna länk, sorry för det Annika.
10 svar · 6,0k läst
A
AnnikaJ: [citat] Det låter vettigt !!
9 svar · 5,7k läst
H
hanneli: Ingen expert, men... har för mig att jag sätt just det i något inredningsblad. Du kan ju fråga en snickare ochså, men någon annan här på forumet kanske vet?
1 svar · 2,0k läst
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: hade det varit laminat skulle jag kunnat förstå hans resonemang för om man fogar ihop laminatskivor kan det uppstå retliga kanter på 0,5-1mm efter ett tag som samlar smuts och ser allmänt fult ut..menen massiv träskiva kan man slipa ner eventuella resningar i samband med den årliga slipningen och inoljningen som en sådan kräver.. :)..de rekommenderar att lägga silikon som ska både
4 svar · 1,5k läst
P
Porky: IKEAs överskåp har en 5cm luftspalt i bakkant.
6 svar · 18,7k läst
Wigert
Wigert: Oftast är inte själva stamledningarna det stora problemet utan horisontalrören, golvbrunnar och vv/kv. För att inte tala om tätskikten som inte tål dagens duschvanor. När man väl gör om tätskikten är det rimligt att byta fler delar i systemet.
10 svar · 16,9k läst
L
Lilienberg: Så max var 60cm...det är ju lite litet för mitt projekt. Har läst i andra trådar att Silvan även har måttbeställda skivor. Någon som råkar känna till deras lpm-priser?
2 svar · 2,4k läst
Misse
Misse: Jag har nu lyckats få färgkoderna till färgen på luckorna: de vita luckorna är S1002Y (den NCS-kod som ligger närmast den faktiska kulören) och den cappuccinofärgade luckan har NCS-koden S2005-Y50R (är inte detta en relativt mörk och *röd* nyans- eller är jag helt ute och cyklar?!). Jag har en "färgkarta" från Teknos där den "vita" färgen finns men jag tycker inte att den är vit
14 svar · 10,8k läst
P
passat: Hmm, inte säker men har för mig att de sa 80 bredd också och då var röret på 13W.
10 svar · 5,3k läst
C
cat_stevens: Vi har beställt både kök och toainredning från Kvikk. Har inte fått grejorna än så vi kan inte säga något om kvaliten. Men bemötandet har varit superbra (E-tuna och Västerås). Leveranstiden är ca två veckor om man bara köper skåp/luckor och inga måttbeställda diskbänkar eller bänkskivor. Vi har bara köpt själva köksinredningen, inga skivor eller vitvaror osv. Det kostade
2 svar · 2,0k läst
A
AnnikaJ: [citat] jag var och kollade på culimar i eftermiddags. oflashiga lokaler :o ;D ::) det var dagens understatement. men det såg bra ut, var billigt och verkade fint och funktionellt. jag fick en prisuppgift på ena väggen, 3 överskåp och 3 underskåp i björkmelamin med softade luckkanter för 6400 kronor. plus diskbänk för 3600. ett specialskåp på 73 cm (36,5 + 36,5 luckor) skulle kosta
5 svar · 3,6k läst
A
AnnikaJ: [citat] ;D
18 svar · 10,7k läst
A
A
AnnikaJ: det ska finnas särskilda bänkskiveoljor man kan använda. när jag köpte en bänkskiva på bauhaus kunde man köpa en burk olja också. (alltså snarare målarburk än mr zeta oljor). man slipar först skivan lätt med fint sandpappar. så oljar man in en sida (baksidan tror jag) flödigt. efter ett tag, kanske 30 - 50 minuter, torkar man hårt och grundligt med trasa, annars blir det
1 svar · 9,3k läst
J
jussi79: det är skillnad på grundoljad och färdigoljad, grundoljningen är nog för att den ska hålla lite bättre vid transporterna, jag oljade undersidan 2 ggr och översidan kommer oljas ett par gånger till, var även noga med skarvar och ändor (tex om du fäller ner en infälld ho)
1 svar · 5,6k läst
A
ahlback: Jag, eller snarare min pappa, fick sätta upp mina IKEA-skåp. Han sågade bort "ett spår" av gipsskivan, satte en ny regel, och vips upp med skåpen. Han satte inte någon ny gips över själva regeln. Skåpen har inte ramlat ner än i alla fall :D mvh Carin
7 svar · 7,8k läst
C
Canis: SÖk på sprutlackering på Eniro så får du ett gäng träffar. Jag var snål och valde de billigaste när vi målade om alla garderobsdörrarna förra månaden, det blev: Stockholms Industrilack, AB - Stockholm Tel. 08-749 10 55 Stallarholmsv. 14, 12459 BANDHAGEN De kan dock inte göra superblanka luckor (för dammig lokal :) ). Men garderoberna blev vita och fina. Ring runt och kolla. Jag har
5 svar · 4,6k läst
A
AnnikaJ: Just för att det är lite olika höjder och smalare bitar upp längs skåpen skulle jag välja 5x5 cm kakel, vitt med grå fogar eller grått med vita fogar. (För att matcha det vita, svarta och rostfria.) Väggen bakom diskhon skulle jag tapetsera / måla rött för att få en :o faktor. Det kan du dessutom lätt tapetsera / måla om vid behov. En gång använde jag färgen S-1060-R på en
1 svar · 1,2k läst
M
mudde: Vet inte om det är aktuellt längre men det finns ett franskt fabrikat som heter Briare och den hexagona mosaiken heter Gemmes.
1 svar · 2,6k läst
A
asajanne: Använd en liten skumgummiroller, snickerilackfärg
4 svar · 3,9k läst
A
AnnikaJ: Jag var inne och kollade på noblessas sida för ett tag sedan, och det slog mig att det måste vara oerhört svårt att dra igång ett köksföretag i Sverige om man inte har björk- och ekutförande på sina iövrigt ganska fina luckutföranden. Kan det vara så svårt att göra björklaminatmönster ?? De verkar tycka mycket om bok och körsbär och sånt i Tyskland ???
12 svar · 9,0k läst
MathiasS
MathiasS: Tack för tipsen! Fläkten återmonterades i går. I brist på bättre användes ugnsrengöring och allrent, efter lite gnuggande blev kåpan ren. Spotlightsen ligger fortfarande på bänken för sanering. Jag ska ta en sväng förbi Coop som ligger bäst till av tipsen i tråden.
3 svar · 23,3k läst
P
Pedda_P: hej, jag ville bara tipsa om att det går hyfsat enkelt att grovskissa upp ett kök i HTH´s ritprogram på deras hemsida, nu skall vi inte ha ett HTH-kök men det underlättade att skissa loss i programmet och printa ut lite ideer :) (shockwave baserat 3-D program direkt i web-läsaren)
0 svar · 4,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.