Är det nån som har någon erfrarenhet av KVIK som köksleverantör? Vi tycker jättemycket om serien MANO.

Alla åsikter är välkomna!

Vi är i slutskedet av monteringen av vårat Mano-kök.
Där vi handlade (Karlskrona) var det Kaos, felleveranser, lång lev.tid(fick bara en lev. i veckan) osv. Kan bero på att de öppnat ganska nyligen.
Köket är dock kanon, lite pyssel att få ihop det.
Tänk bara på att 95 cm högt kök kan ställa till det lite... det gjorde inte vi. :)
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=10307

/Henrik

Vi har köpt ett mano-kök i västerås. Även en badrumsmöbel i MANO-serien. Än så länge har vi bara satt ihop stommarna. Tycker nog att monteringen har gått rätt bra, men instruktionenerna är väl inte de bästa. Vissa detaljer verkar vara uppdaterade sedan monteringsmanualen gick i tryck. Även om det bara diffar på något borrhål som ändå inte skulle användas, så blir man förvirrad.

En annan negativ sak är att alla skåp är paketerade med grundstommen för sig och sen kommer alla tillbehör och luckor lösa huller om buller. Det blir en hel del lösa detaljer och man är livrädd att montera något i "fel" skåp.

Jag hör gärna fler åsikter!

Jag med, har varit och kollat och tycker att det verkar vara rätt bra kök. Inte värta men Bättre/roligare än IKEA och samma priser som IKEA.

Synpunkter någon?

JAg är också nyfiken, det som tilltalar är större bredd än IKEA och liknande pris, mitt problem är att dom inte finns i Linköping-Norrköping, någon som har erfarenhet av Stockholmsbutiken? Jag har bara sett det på Webben!? :o

Tänk på att de har två modellserier, med olika bänkhöjd. Tror det är 95 cm på den ena, vilket ger större utrymme i skåpen. Det kändes lite högt, men det är kanske en vanesak. Alla luckor finns inte till båda serierna.

Jag valde mellan IKEA och KVIKs designserie med höga bänkskåp. Dock är det inte riktigt "samma pris". Eftersom IKEA och KVIK har samma mjukvara för att designa kök så gjorde jag ett referenskök i båda programmen och KVIK blev 10-20% dyrare.

Det blev IKEA-kök inkl. vitvaror men bänkskivor från KVIK. IKEA-köket levererades på utsatt dag och inte en skruv fattades. Köket är nu monterat och klart sånär som på bänkskivorna. Trots 4-5 påstötningar så är dom fortfarande inte levererade. Jag är glad att jag inte tog hela köket från KVIK...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.