Skall ha IKEA abstrakt vit (det högblanka).

Kommer behöva 3cm passbitar från golvskåp till vägg, och likadant bredvid väggskåp till vägg. Dessutom ovan. IKEA menar att man kör sockel där, men ser inte det konstigt ut att det inte är samma som luckorna och täcksidorna på väggskåpen?.

kok.JPG

Så skall det bli. Alltså jag måste lägga passbit mellan vägg och skåp.
Väggskåpen vill jag dessutom ha upp till taket.

Hoppas jag gör mig förstådd...lite stressad ;)

Täcksidorna och socklarna ser väl likadana ut eller?

Jag köpte extra täcksidor som jag kapade passbitar ur. Fungerar perfekt.

Är sockeln alltid samma som luckorna. Har inte packat upp allt ännu. Grejerna står på pall i farsans garage...underst.

Mangelito skrev:
Är sockeln alltid samma som luckorna. Har inte packat upp allt ännu. Grejerna står på pall i farsans garage...underst.
Nä IKEA har ingen högblank sockel, vill du ha passbitarna lika blanka som luckorna så får du som sagt köpa en täcksida och kapa.

När jag har kapat abstrakt täcksidorna, så har det "frasat" sig varje gång, trots att jag har teipat där jag skulle kapa med klingan. Någon som har några tips hur man ska göra?

Vänd skivan. Jag har nu kapat massor av abstrakt. Inga problem. Ny fintandad klinga på cirkelsåget, tejp och skivan uppochner.

Tack för tipsen.
Ska prova uppochner nästa gång.

Du ska ju självklart använda sockel som passbit. De borde du väll ha fått med bitar till iallafall.

Fick med extra socklar. Dock så exakt så det inte fanns utrymme för misstag. ;) Köpte en längd hyllplan hos bygghandeln. Blev perfekt.

janssonj skrev:
Du ska ju självklart använda sockel som passbit. De borde du väll ha fått med bitar till iallafall.
Jag tycker å andra sidan att du självklart inte skall använda sockel till detta.

Utan du skall givetvis använda dig av högblank täcksida som andra redan förespråkat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.