hej!
jag har kommit fram till en planlösning på köket nu efter mkt velande.
de blå punkterna på bilden är där det sitter dosor i taket just nu.
hade ni flyttat de? vart och varför? vad hade ni satt för lampor? vill kunna ha rätt ljust.
finns det snygga lysrörsamaturer nu för tiden?
den gröna linjen går från tänkt plats på diskmaskin till avloppet.
går det dra så? är det bara en slang eller är det ett rör?
jag har kommit fram till en planlösning på köket nu efter mkt velande.
de blå punkterna på bilden är där det sitter dosor i taket just nu.
hade ni flyttat de? vart och varför? vad hade ni satt för lampor? vill kunna ha rätt ljust.
finns det snygga lysrörsamaturer nu för tiden?
den gröna linjen går från tänkt plats på diskmaskin till avloppet.
går det dra så? är det bara en slang eller är det ett rör?
Har inga svar på det du frågar egentligen, tänkte bara säga att diskmaskinen nog står väldigt illa till precis till höger om hörnet. När luckan är nerfälld så går det inte att stå framför diskhon och det är ju ofta så man gör när man lastar i diskmaskinen: man sköljer av och ställer in. Jag tror ni blir galna på att ha det som på bilden. Flytta ett hack åt höger om det går för dragningen av avlopp och vatten. Jag tror inte att det är några problem, för avloppsslangen är ganska tunn och böjlig och vattenslangen ännu tunnare, men det är bara vad jag tror.
Jag måste nog också gnälla lite på planlösningen...
Det känns väldigt bakvänt att sätta DM så långt från diskbänken, dessutom som Corren säger, är det inte stor plats att stå på (vid diskbänken) när DM är utfälld.
En annan sak som känns tokig är att det är så lite arbetsyta mellan diskho och spis. Eftersom det är där den mesta matlagningen görs, behövs det gärna lite mer. En sak jag fick lära mig av en köksplanerare är att om det är för lite arb.yta mellan spis och ho känns köket trångt oavsett hur stort det än är och hur mycket arb.yta det än finns på andra ställen.
Du har inte funderat på att flytta spisen till fönsterväggen? Det verkar som om fläkten skulle passa perfekt på väggen mellan fönstren.
Då skulle du även få plats med en stor diskbänk med två hoar (ett måste enligt mig) och diskmaskinen bredvid den. Du får då även plats med ett stort grytskåp bredvid DM där du enkelt lastar ur rena tallrikar och andra tunga saker direkt ner i en låda.
Det känns väldigt bakvänt att sätta DM så långt från diskbänken, dessutom som Corren säger, är det inte stor plats att stå på (vid diskbänken) när DM är utfälld.
En annan sak som känns tokig är att det är så lite arbetsyta mellan diskho och spis. Eftersom det är där den mesta matlagningen görs, behövs det gärna lite mer. En sak jag fick lära mig av en köksplanerare är att om det är för lite arb.yta mellan spis och ho känns köket trångt oavsett hur stort det än är och hur mycket arb.yta det än finns på andra ställen.
Du har inte funderat på att flytta spisen till fönsterväggen? Det verkar som om fläkten skulle passa perfekt på väggen mellan fönstren.
Då skulle du även få plats med en stor diskbänk med två hoar (ett måste enligt mig) och diskmaskinen bredvid den. Du får då även plats med ett stort grytskåp bredvid DM där du enkelt lastar ur rena tallrikar och andra tunga saker direkt ner i en låda.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
saken är den att det är ventilationshål i taket vid spisen redan, strökontakt dragen där. vasken har redan avlopp och skit där. känns 45cm så litet att jobba på?
ang diskmaskinen, om man tar en 45 graders hörna ist för en 90 graders och sätter diskmaskinen i den. blir det hemskt då med?
har dock ingen lösning än för lamporna =/
ang diskmaskinen, om man tar en 45 graders hörna ist för en 90 graders och sätter diskmaskinen i den. blir det hemskt då med?
har dock ingen lösning än för lamporna =/
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden




