5 942 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Vart köper jag 650 mm breda bänkskivor....?
Var på IKEA idag och vi skulle beställa vårt nya kök, allt gick bra tills vi kom till det här med bänkskivorna. Jag skulle ha en standard massiv ekskiva och en måttanpassad, fick då veta att båda var tvungna att måttbeställas annars kunde det bli nyansskillnader, pris för båda måttbeställda blev 8054kr och 6-8 veckors leveranstid.
Helt oacceptabelt i mina ögon. >
Har kollat på Bauhaus och dom har en skiva som är 3000mm lång men tyvärr bara 625 mm bred och jag vill helst ha 650 mm eller bredare och minst 2100 mm i längd.
Behöver ej vara ca 40 mm tjock, i värsta fall får det gå med 26 mm också. :-/
Nån som vet vart jag kan hitta det?
Helt oacceptabelt i mina ögon. >
Har kollat på Bauhaus och dom har en skiva som är 3000mm lång men tyvärr bara 625 mm bred och jag vill helst ha 650 mm eller bredare och minst 2100 mm i längd.
Behöver ej vara ca 40 mm tjock, i värsta fall får det gå med 26 mm också. :-/
Nån som vet vart jag kan hitta det?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 223 inlägg
Marbodal har valfria storlekar. Kostar flis.
Kolla Silván, dom brukar ha skivor.
Bänkskivor i bra kvalite kostar en hel del, jag har erfarenhet både av IKEA och Bauhaus:s skivor.
Och så mycket kan jag säga att det är en erfarenhet jag gärna skulle ha varit utan.
De billiga slår sig eller spricker alltid, det är bara en fråga om hur lång/kort tid det tar!
De bättre skivorna kan man också få med genomgående stavar dvs stavarna följer med i skivans hela längd, mycket snyggare än med alla små hoplimmade stumpar.
Du kan dessutom få vilken bredd och tjocklek du vill.
Titta tex på www.spekva.dk
Kostar visserligen en hel del men det är det värt i längden, fick pris på dessa till mitt kök på ca 3000:- metern, valde sen ändå granit iofs.
Och så mycket kan jag säga att det är en erfarenhet jag gärna skulle ha varit utan.
De billiga slår sig eller spricker alltid, det är bara en fråga om hur lång/kort tid det tar!
De bättre skivorna kan man också få med genomgående stavar dvs stavarna följer med i skivans hela längd, mycket snyggare än med alla små hoplimmade stumpar.
Du kan dessutom få vilken bredd och tjocklek du vill.
Titta tex på www.spekva.dk
Kostar visserligen en hel del men det är det värt i längden, fick pris på dessa till mitt kök på ca 3000:- metern, valde sen ändå granit iofs.
Klicka här för att svara