S
Sir_Sam: Här kommer lite fler bilder... [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] Vad snyggt det blev till slut! :)
36 svar · 6,9k läst
B
Barea: Vi har en tapet som heter Cloisonné från Designers Guilds Bukhara-serie. Vi har den på en sex meter lång vägg. Rätt maffigt faktiskt. På bilden är det vita i tapeten tyvärr lite gult. I verkligheten är det vita vitt. http://www.wallpaperdirect.co.uk/thumbnails.php?manufacturer=Designer%20brands&subsection=designerbrands&mcollection=Bukhara%20-%20Designers%20Guild
3 svar · 1,6k läst
mmonika77
mmonika77: Det behövdes knappt skarvas, de gick in i varandra perfekt... inte ens 1 mm emellan!! Satte ytterst tunn strimma silikon och det ser perfekt ut!! Tack för tipsen ändå.
4 svar · 1,8k läst
P
Pesco: Och förresten, fullhöjd kylskåp och diskmaskin...hur vet man att grejerna är bra? Vill komma undan billigt (ej begagnat). Har aldrig köpt sånt förut o vet inte vad man tittar efter.
0 svar · 1,3k läst
P
Pesco: Om jag tittar på Sunnskär är det precis vad jag letar efter, bortsett EN sak; hon sitter rätt långt in i bänken. Jag som är kort får sträcka mig in över hon. Bättre om det är olika avstånd mellan hon och framsidan resp baksidan - if you see what I mean?
11 svar · 13,6k läst
D
dasjo: [citat] Ja, du får inte koppla in en vanlig köksfläkt som blåser ut luft i ventilationsröret. De flesta fläktar går dock att använda med kolfilter och de blåser ut den renade luften i köket igen. De brukar ha ett litet ventilationsgaller i det rostfria röret ovanför kåpan.
1 svar · 2,5k läst
S
Solberg: [citat] Hej! Skulle vara kul att se resultatet av ert kök när det är klart, lägg gärna ut bilder :) mvh /Jocke
47 svar · 13,7k läst
·
B
Barea: Vad kul! Lägg ut en bild när ni är färdiga så att vi sned-skåps-nördar får gotta oss!
14 svar · 5,0k läst
·
R
Rkn: Tack för era svar! Jag har utfört jobbet nu och resultatet blev mycket bra ;) /Rkn
5 svar · 8,0k läst
mmonika77
mmonika77: Tack för svaren!
3 svar · 2,4k läst
mmonika77
mmonika77: Tack för svaret... snyggt namn 8-)
2 svar · 3,0k läst
¤ akila ¤
¤ akila ¤: [citat] Har inte lagt golv under skåpen men för att undvika detta exempel byggde vi upp golvet under diskmaskinen och la dit en plastbalja. Vi använde överblivna klinkerplattor men det går väl lika bra med ett extra lager gips eller ngt annat.
4 svar · 1,1k läst
S
spliffan: Tjena tjena allihopa!! Nu har det hänt lite sen sist.. har rivit ut det mesta "utom vasken" gipsat om väggar mm Sänkte taket med plåtreglar R70 "liggande vägg typ" satt huntonit som jag skruva i plåtreglarna.. Kunde lagt upp lite bilder men vet inte hur man gör dom 100kb Nu till frågan, satte 9st spottar köpte en dimmer som jag såg nu var på 300W max vart hittar man dimmer till 500w??
9 svar · 865 läst
S
Snigel: Det är en IKEAs Abstrakt vit, så den är ju väldigt glansig....
9 svar · 7,2k läst
J
Josef_Rodriguez: Snyggt kök. En klar förbättring.
4 svar · 3,0k läst
S
sirbo: Nu för tiden har man tex olja som bindemedel, dvs det som binder pigmentkornen och ser till att fästa dem vid underlaget. Förr använde man ofta tex filmjölk och ägg som bindemedel (man tager vad man haver). Vet att när man renoverade en av flyglarna på KTH i stockholm använde man en färg som var äggbaserad och det luktade skit ;)(sulfit) ett bra tag efteråt. Trevligt med lite gammalt
10 svar · 3,2k läst
N
Nallis: [citat] Vill du visa mig en bild på det, snälla?
23 svar · 1,6k läst
·
mmonika77
mmonika77: Har idag fått vår powerport... smart sak. Fick den billigt då jag handlat från en firma. 1000 kr. Den är ju hur bra som helst och all el blir synlig. Tack för era tips härinne!
0 svar · 1,7k läst
M
monikaw: Jag tycker det ser ut som ett kök att trivas i. Många moderna kök är fina att titta på men känns inte alla gånger lika inbjudande ut som detta. Här kan jag föreställa mig människor in action. Baka, laga mat och vara tillsammans. Är det inte det som är det viktiga?
26 svar · 3,3k läst
·
M
Mannesson: [citat] Menar du glipan som blivit mellan kåpan och taket. Sitter själv och funderar på om jag ska göra om den eller inte.
21 svar · 3,6k läst
·
J
jennyn_: Hur går det med renoveringen? Väntar spänt på bilder av efterresultatet
5 svar · 3,4k läst
·
K
kloka_elin: Jag tycker det var helt rätt med mörk fog. Snyggt! /Elin
18 svar · 2,4k läst
Buuzzz
Buuzzz: Denna är kanske svår att svara på men: Hur gör man så att bänkskivan "sticker ut" med hjälp av planeringsverktyget ? Jag vill göra en köksö, men jag vill ha en "bardel" som man kan sitta vid och ev. flytta barstolarna under utskicket. hur gör man det med bänkskivorna ??
0 svar · 2,7k läst
Ingenjören
Ingenjören: Jag satte bänkskivan först och kaklade sedan. La en masonite-remsa som mellanlägg mot bänkskivan så jag fick några mm spalt för silikon. Remsan tog jag sedan bort så fort första kakelraden var uppe. Gängor tätas bäst med lin och kitt, har ännu inte misslyckats med en sådan skarv. Finns ex.vis på Clas Ohlsson 25-1431 Gängtätningssats med lin och 50 ml kitt. 44,00 kr
1 svar · 4,0k läst
S
stark1: Den var inte dålig, tack för tipset!
1 svar · 9,4k läst
M
markus00: Vill bara klargöra att marbodal och ikea ej använder samma stommar. Ikea har en "billigare" kvalitet på skivorna och är 2 mm tjockare än vad marbodals skivor till stommarna är. Beslag och sådant är samma tillverkare men ikea har en enklare modell. Finns hur många trådar som helst om detta. Skulle jag vara du skulle jag kolla på electrolux homes serie Sentens det är liknande zombo
10 svar · 9,4k läst
F
Farzan: [citat] Oriented Strand Board - d v s den består av tunna remsor ("strands") av trä där remsorna i olika lager är riktade ("oriented") åt olika håll.
12 svar · 7,7k läst
S
stigrp: Mitt tips är Rönnerholmskök. Du hittar dem på Ronnerholms.se Precis rätt platsbyggd känsla, jag skulle gissa att till ditt 30-talskök är modellen med fasspont rätt. Samma kvalitet som Kvänum, eller bättre, men till mycket bättre pris har vi upptäckt nu när vi letat kök. (har precis besällt ett Rönnerholmskök, och varit och kollat i snickeriet utanför Oskarshamn så att vi
5 svar · 2,2k läst
M
monikaw: Beror lite på vad för sorts kakel man tänkt sätta upp. Färg och fog spelar in mycket. Själv så har jag lite svårt för dessa helkaklade väggar med vitt kakel och mörk fog. Men med mindre kontrast i kakel och fog kan det vara mycket snyggt. Så jag håller med om att kakla till bänkskivans slut men höjden beror som sagt på kaklet och hur helheten blir.
3 svar · 4,6k läst
·
L
lkarlsson: Kanon! Nu har vi bestämt oss för att det blir gashäll, nästa steg är vilken "kärra" det blir :-)... LK
16 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.