4 798 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Glasskiva istället för kakel?
Har sett det "nya" snygga där de tapetserar/målar/sätter tyg(?) bakom en glasskiva ovenför vasken i stället för kakla, erfarenheter och tips om det?!? Kostnad och hur i hela världen sätts det fast? Jag såg att Ikea hade "bitar" av glas i en "miljö" men det vill jag INTE ha, den ska vara "hel"
Dumma frågor? Ja, men det är ok med dumma svar också, hehe. ;D
Tacksam för alla svar om erfarenheter ang detta!
Dumma frågor? Ja, men det är ok med dumma svar också, hehe. ;D
Tacksam för alla svar om erfarenheter ang detta!
Har själv funderingar i dom banorna. Har tänkt att jag ska rolla baksidan av en glasruta med svart färg och sen sättlimma den mot väggen för att få en blanksvart yta över diskbänken.
Kommentarer? Idioti eller genialitet?
Kommentarer? Idioti eller genialitet?
Jag tycker det låter som en glimrande idé! Hoppas att ngn här har lite tips i alla fall ...
:-*
:-*
Hej,
vi är precis i början på en köksrenovering i bostadsrätt och skall ha glasskiva som stänkskydd bakom hela diskbänken, ca 2.80 m. Vi har fått väldigt många olika tips, men det verkar som om härdat glas är det man ska välja om man vill borra hål för fastskruvning, el, etc. Det ska vara 6 mm tjockt. Annars har vi också fått rådet att bara "silikona" fast skivan, och det är nog den varianten vi lutar åt.
Vad som också spelar in är om man vill ha "vanligt" klarglas som drar åt det gröna hållet, eller om man vill blästra det, vilket blir dyrare.
Priser har varierat från 3000:- upp till 6000:- för en skiva som är (i delar, går ej att få 2.80 hellängd) ca 2.80x0.50m.
Hoppas detta kan vara till hjälp...!
vi är precis i början på en köksrenovering i bostadsrätt och skall ha glasskiva som stänkskydd bakom hela diskbänken, ca 2.80 m. Vi har fått väldigt många olika tips, men det verkar som om härdat glas är det man ska välja om man vill borra hål för fastskruvning, el, etc. Det ska vara 6 mm tjockt. Annars har vi också fått rådet att bara "silikona" fast skivan, och det är nog den varianten vi lutar åt.
Vad som också spelar in är om man vill ha "vanligt" klarglas som drar åt det gröna hållet, eller om man vill blästra det, vilket blir dyrare.
Priser har varierat från 3000:- upp till 6000:- för en skiva som är (i delar, går ej att få 2.80 hellängd) ca 2.80x0.50m.
Hoppas detta kan vara till hjälp...!
Klicka här för att svara