I söndags satte vi upp vårt mörkgrå glaskakel (till vita högblanka luckor och valnötsbänkskiva) och det blev jättefint, men igår när jag hade dit fogen så förstördes liksom allt. Det blev för rutigt och.. för mycket fog (visuellt). Dessutom försvann hela djupet i glaskaklet.

Jag hade tänkt ha en antracitgrå fog från början men i kakelaffären sa de att den ljusgrå fogen var vanligast till den här typen av kakel så då tog vi den ändå. Nu lutar det åt att skrapa bort all fog och lägga på en mörkare, men först skulle jag vilja veta om nån har erfarenhet av mörkgrått glaskakel och vilken fog ni har valt??

Och finns det nått sätt att behålla djupet i kaklet? Mindre fog?
 
vi har också mörkt glaskakel men valde antricit... det blev jättebra.. bifogar bild
 
  • kakel.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Perfekt, tack för bilden!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.