2 485 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Rimligt pris / förslag på alternativ leverantör ?
Hej!
Jag skall ha svart granitbänk i mitt nya kök. Jag mailade ut till ett antal leverantörer och fick ihop en del svar. Eftersom det är en rätt lång skiva som skall på plats och jag inte vill riskera att något går fel så tänkte jag betala lite extra för att få det hela mallat/levererat/monterat av dem jag handlar. Tyvärr slutade det hela med att jag (kanske) blir tvungen att välja ett av de dyraste alternativen då det inte verkar finnas något alternativ i uppsala. Jag skulle gärna ta emot lite åsikter om det pris jag fått och gärna uppslag på om man kan få det billigare någon annastans. Ovan finns en bild av det jag vill ha gjort. Här följer en sammanställning av vad de vill ha för jobbet:
Nero Assoluto 30 mm polerad per m2
- 3993 x 2,49kvm = 9942,57
- 484 x 5,35m = 2589,4
- 220
- 4520
- 3920
- 4 x 440 = 1760
- 2500
Totalt utan moms 25451,97
Totalt med moms 31814,9625
Redan gjort. Väntar på svar, postar in det sen när jag fått det. Misstänker ett problem kan bli att jag vill ha någon som gör allt och tar ansvaret för det. Pendeltimmarna till uppsala äter ju upp en del av förtjänsten för dem som inte har verksamhet där.anthobern skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Det låter lite högt tycker jag. Vi köpte av Valter Eklund här i Stockholm. Dock inte Svart och ca 1m mindre löpmeter. Vi har heller inga uttag. Vårt gick på ca 10 000 inkl moms. Vill minnas att kanten kostade 200/m. De sade att uttag för häll etc. (som vi alltså inte har några) skulle kosta 1500/st. vet inte vad förstärkningarna skulle hamna på. Inte heller vad limningen av vasken skulle kosta. Jag antar att ert pris är för limning av vasken, men inte kostnad för själva vasken, eller hällen?
Valter Eklund är "bara" stenleverantör, men de kan hänvisa till en montör.
Jag tror att ni har fått kontakt med en stensättare som tar en avsevärd vinst på materialet från stenhuggeriet. För 2500 för montering etc tror jag är lågt.
Jag tror att ni har fått kontakt med en stensättare som tar en avsevärd vinst på materialet från stenhuggeriet. För 2500 för montering etc tror jag är lågt.
Ja min initiala reaktion var också att de ligger väl högt för utfört arbete. Det var egentligen bara själva mallningen och monteringen som verkade "vettiga/billiga". Materialpriset har nästan alla samma vilket jag tolkar som att de flesta utgår från samma generalleverantör av stenen. På alla andra punkter är de dyra. Jag har ute en rad förfrågningar, får se vad det ger. Och precis som du antar så är det bara pris på att göra hål för vasken, det tillkommer priset för själva vasken.hempularen skrev:Det låter lite högt tycker jag. Vi köpte av Valter Eklund här i Stockholm. Dock inte Svart och ca 1m mindre löpmeter. Vi har heller inga uttag. Vårt gick på ca 10 000 inkl moms. Vill minnas att kanten kostade 200/m. De sade att uttag för häll etc. (som vi alltså inte har några) skulle kosta 1500/st. vet inte vad förstärkningarna skulle hamna på. Inte heller vad limningen av vasken skulle kosta. Jag antar att ert pris är för limning av vasken, men inte kostnad för själva vasken, eller hällen?
Jag fick f.ö. svar från sahman. Det landar på 28.000 men då ingår en vask för 8000, dock ingen mallning eller montering. Sen verkar det även som om de inte levererar skivor som har en sammanhängande längd på mer än 2400mm, är det någon som vet om det är en allmänt vedertagen begränsning ? Jag vill ju ogärna ha en skarv om det går undvika.
Klicka här för att svara