3 237 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Var gör man av bakbord och plåtar?
Jo det var precis så jag tänkte - en täcksida till höger om frysen - då blir det ca 8cm kvar till vägg - där skulle jag isåfall sätta smala hyllor. Iofs skulle man nog behöva ha en täcksida längst till höger också för det estetiska, men då blir det bara 6,5cm kvar till hyllor - kanske i smalaste laget?dalle skrev:
Alternativt kanske det skulle gå att sätta en 3mm-board mot väggen med ekfolie (som köket), om det går att få tag på - då skulle det bli ca 7,5cm hyllor.
Hej!
I mitt förra kök hade jag ett skåp under den inbyggda ugnen. I det skåpet hade jag en smal hylla, typ 10 cm, överst. Där låg alla plåtar och ugnsgaller och det fungerade bra. Nu i det nya köket blir det en smal låda (13cm) under ugnen istället.
/pinebar
I mitt förra kök hade jag ett skåp under den inbyggda ugnen. I det skåpet hade jag en smal hylla, typ 10 cm, överst. Där låg alla plåtar och ugnsgaller och det fungerade bra. Nu i det nya köket blir det en smal låda (13cm) under ugnen istället.
/pinebar
Jag tror att det blir snyggt med två täckskivor och 6,5 cm hyllor. för plåtar, brickor etc. Men det ryms väl inte så många på samma hylla....
Vi ska återanvända vårt hederliga gamla bakbord och bygga in det i nya köket. Det blir ungefär som beskrivet; som utfyllnad vid bänkskåp istället för passbit. Exakt hur det kommer att konstrueras är inte klart i skrivandets stund...
Klicka här för att svara