Kan man ha några överskåp till side by side skåpen? de är ju bara 90cm finns inga sådana överskåp till kyl och frys vad jag vet,de är oftast 60cm iallafall på ikea där vi skall köpa kök,klarar man sig utan? ser det konstigt ut då?

IKEAs höga väggskåp är 92cm höga. Kanske kan du använda ett sådant? Då kan du ju fritt välja höjden på skåpet du vill ha över kylen.
Problemet är då att dessa skåp bara är 37 cm djupa, men det går ju alltid att fixa på något sätt. Det viktigaste är ju att det finns luckor som passar till resten av ditt kök.

Ja 37cm djup kanske inte så snyggt,kan man ta bänkskåp typ 2st 40cm med 60cm djup.

Jag hade nog tagit två 92-stommar och sågat till och fixat for att passa på djupet. Sedan hade jag satt en täcksida på sidan (om det behövs) för att dölja skarven. Det har blivit en hel del speciallösningar i vårt kök och de är dem man är mest nöjd med ;)

Jag har tagit IKEAs liggande skåp (92 cm brett) och monterat ovanför vårt kyl/frys- Brydde mig inte om att gör det djupare eftersom man ändå inte kommer åt grejjerna som är längst bak

Hittade ingen riktigt bra bild men på denna kan man se lite grann hur det ser ut. http://www.teamlundberg.nu/album/071031_Oktober/image22.asp

/V

Ballingslöv säljer 915mm breda överskåp i en 2-3 ölika höjder.. 316mm, 412mm och 508mm
Dessa passar utmärkt.

www.ballingslov.se

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.