Tack för din synpunkt!Håller med dig precis och visst är det viktigast vad man själv trivs med och inte hur "trenden" är just för tillfället.

Angående vitt eller inte. Jag tycker att köket blev mycket snyggare.

Jag tror att det är omöjligt att hitta sin egen smak som inredning fungerar nu, för isåfall borde det väl ändå vara lite större spridning i hur kök ser ut? eftersom det ägnas så mycket energi åt att välja kökstillverkare, färger, golv, bänkskivor etc borde väl resultaten isåfall vara mer kreativa och personlig?

Vita luckor, ek, grått och en liten färgklick ÄR resultat av en hjärntvätt som verkar ha fungerat på 90% av alla i åldern 25-45, iaf att döma av husannonsers utseende. Det är inget fel i det mer än att man inte vet i vems hem man är i och att det blir anonymt, men det kanske är det vi strävar efter? radera vår personlighet och passa in i det stora vita massan och äntligen, äntligen få vara "rätt".

För att hitta sin egen smak måste nog inspirationen få komma från nån annanstans än inredningstidningar, make-overs eller kökstillverkare. Då får man leta upp andra miljöer som man trivs i, en gammal kyrka, en sunkig nattklubb eller en gotländsk strandäng. Ett kök i drivved, skuille det kunna vara något? Förvara besticken i en fågelholk?

Jag tycker solär är svåra att öppna. Abstrakt är blankare. Men solär är snyggare...
Vi har satsat på abstrakt fast tänkt till och gjort raka rena linjer. Sen kör vi strecket handtag från IKEA. Nu är det svåra..
Trägolv eller klinker i köket? Å vilket bänkskiva ska man ha?
Tycker sten är för dyr och laminat är som en gammal "sky" skinnsoffa. Trä är ömtåligt och kräver vård..Fasiken vad jag tycker det blir svårt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.