2 323 läst ·
14 svar
2k läst
14 svar
Ikea väggskåp och reglar
Skall börja riva i köket, ta ned gipsväggarna och regla för väggskåpen.
Har inte fått köket än, men är det någon som har ett mått från överkant på väggskåpet till hålet där man skruvar fast skåpet i väggen? Behöver det innan så man slipper vänta på att skåpen skall komma hem först innan man börjar regla.
Har inte fått köket än, men är det någon som har ett mått från överkant på väggskåpet till hålet där man skruvar fast skåpet i väggen? Behöver det innan så man slipper vänta på att skåpen skall komma hem först innan man börjar regla.
Om jag inte missminner mig är det kring 40-45 mm till centrum av skruvhålet, plus då själva stommen på 18mm. Så kring 60mm från ovansida av skåp till centrum av fästet där skruven skall in.
Skall sägas att jag har överskåpen på 92 cm, vet ej om det skiljer något på de mindre överskåpen....
Skall sägas att jag har överskåpen på 92 cm, vet ej om det skiljer något på de mindre överskåpen....
Tackar!
Hellman och Consensus, tyvärr har jag inte möjligheten att lägga nåt skivmaterial under gipset, bygger för mycket av många olika anledningar.
Locos, suveränt tack! Vi skall också ha 92 skåpen. Då kan jag lägga 70mm kortlingar nån centimeter ned från taket och träffa rätt.
Hellman och Consensus, tyvärr har jag inte möjligheten att lägga nåt skivmaterial under gipset, bygger för mycket av många olika anledningar.
Locos, suveränt tack! Vi skall också ha 92 skåpen. Då kan jag lägga 70mm kortlingar nån centimeter ned från taket och träffa rätt.
har aldrig reglat för ett kök i hela mitt liv.Har byggt över 100 kök och alla hänger kvar mej veterligen.
Våra gamla skåp satt uppe i 20 år innan vi rev ner dom. Dom satt i enkelgips med plastplugg! 
Nu sitter dom nya skåpen uppe med dubbelgips å molly avsedda för detta.
Man kan ju slänga in råspånt i väggen med, lättare att träffa.
Nu sitter dom nya skåpen uppe med dubbelgips å molly avsedda för detta.
Man kan ju slänga in råspånt i väggen med, lättare att träffa.
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden