3 558 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Råd om köksleverantör+vitvaror
Hej!
Skall renovera mitt kök i min lägenhet. Det är ett hyfsat stort kök. Jag har varit och besökt följande leverantörer än så länge:
IKEA
Kvik
HTH
Noblessa
Vad har ni för erfarenhet av dessa? Prismässigt ligger IKEA och Kvik ungefär lika, Kvik lite dyrare, HTH och Noblessa ligger på samma pris men det är bara för att Noblessa har en 50%-kampanj fram till siste feb.
Några tips om vitvaror, funderar på, alt dessa ingår i köken:
Husqvarna
Electrulux
IKEA - Whirlpool
Siemens
Mvh
Trummis
Skall renovera mitt kök i min lägenhet. Det är ett hyfsat stort kök. Jag har varit och besökt följande leverantörer än så länge:
IKEA
Kvik
HTH
Noblessa
Vad har ni för erfarenhet av dessa? Prismässigt ligger IKEA och Kvik ungefär lika, Kvik lite dyrare, HTH och Noblessa ligger på samma pris men det är bara för att Noblessa har en 50%-kampanj fram till siste feb.
Några tips om vitvaror, funderar på, alt dessa ingår i köken:
Husqvarna
Electrulux
IKEA - Whirlpool
Siemens
Mvh
Trummis
Gör gärna en sökning på forumet om just dessa frågor. Spaltmeter har skrivits. Speciellt om Noblessa och deras kampanjer...
Personligen rekommenderar jag, om du funderar på annat märke än IKEA, (som jag tror är rätt stabila ekonomiskt sett) att man kollar upp den lokale handlarens finansiella status. Att totalrenovera ett kök är tillräckligt jobbigt ändå, utan att man måste hantera effekterna av en konkurs. (Talar av egen erfarenhet).
Personligen rekommenderar jag, om du funderar på annat märke än IKEA, (som jag tror är rätt stabila ekonomiskt sett) att man kollar upp den lokale handlarens finansiella status. Att totalrenovera ett kök är tillräckligt jobbigt ändå, utan att man måste hantera effekterna av en konkurs. (Talar av egen erfarenhet).
Bor du i Skåne förresten, då har du en kitchn-försäljare i Malmö, och nära till huvudkontoret i Danmark. Det är bra kök, bra kvalitet och bra pris. Och bra bemötande från huvudkontoret. Då min lokale handlare gick i konkurs tog huvudkontoret jättebra hand om mig och såg till att jag fick allt jag beställt/betalat. Jag gick i princip helt skadeslös, bara känslomässigt utmattad
)
Vi tittade på olika kök från mars till omkring juli förra året. Vi fick pris och ritningsförslag från Kvik, K-rauta, Beijer, HTH och Ballingslöv. Kvik tyckte vi att lådor och skåp kändes lite enkla. K-rauta föll på att det var platta paket, inget vi var intresserade av när vi rivit ner halva huset. på Beijer råkade vi ut för en "köksarkitekt" som var stressad och ointresserad trots att vi bokat tid. HTH gjorde ett seriöst förslag, lite dyrt bara. Försäljaren där var sedan väldigt "på" och ringde och ville lägga ordern. Köpte sedan ett Ballingslöv kök hos en bygghandlare utan köksarkitekt, i vårt fall blev köket ca 15 000 billigare på det sättet.
Vitvaror tog vi det som hade rätt funktioner för oss till bra pris och det blev häll och ugn från Electrolux. Vi lade inte ner så mycket jobb på att välja vitvaror.
Jag ser inget skäl att undvika Ballingslöv, men betalning sker aldrig före leverans i min värld, tidigast vid leverans.
Vitvaror tog vi det som hade rätt funktioner för oss till bra pris och det blev häll och ugn från Electrolux. Vi lade inte ner så mycket jobb på att välja vitvaror.
Jag ser inget skäl att undvika Ballingslöv, men betalning sker aldrig före leverans i min värld, tidigast vid leverans.
Klicka här för att svara