1 896 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Primer i kök.
Hej,
Ok, det finns en del inlägg här om primerns vara eller inte vara. Men jag skickar in en fråga/fundering ändå.
Enligt min åsikt bör man använda en primer för att binda damm samt för att få en fullgod vidhäftning av fästmassan.
Men jag blir lite fundersam då jag t.ex. läser på Maxits hemsida om att deras fästmassa Serpo 610, som jag tolkar det, bara ska kunna slängas upp utan att man ska behöva prima. Det känns inte seriöst men Maxit är ju ett stort märke som funnits länge så vad säger ni? Ska man titta efter ett annat märke? Har sneglat lite på Lip också eller Casco. Men ingen av Cascos gråa känns bra färgmässigt. Ok kanske skitsaker men är man noga så
.
Underlaget jag ska sätta på är gips där skarvarna är igenspacklade.
Ok, det finns en del inlägg här om primerns vara eller inte vara. Men jag skickar in en fråga/fundering ändå.
Enligt min åsikt bör man använda en primer för att binda damm samt för att få en fullgod vidhäftning av fästmassan.
Men jag blir lite fundersam då jag t.ex. läser på Maxits hemsida om att deras fästmassa Serpo 610, som jag tolkar det, bara ska kunna slängas upp utan att man ska behöva prima. Det känns inte seriöst men Maxit är ju ett stort märke som funnits länge så vad säger ni? Ska man titta efter ett annat märke? Har sneglat lite på Lip också eller Casco. Men ingen av Cascos gråa känns bra färgmässigt. Ok kanske skitsaker men är man noga så
Underlaget jag ska sätta på är gips där skarvarna är igenspacklade.
Medlem
· Uppsala
· 54 inlägg
Som den nybörjare jag är inom detta område, känner jag att jag måste fråga..
Du skrev "Men ingen av Cascos gråa känns bra färgmässigt.".
Vad har fästmassans färg med något att göra? Den syns väl inte sen....eller!?
Ursäktar om detta är en dum fråga.
Mvh
Robban
Du skrev "Men ingen av Cascos gråa känns bra färgmässigt.".
Vad har fästmassans färg med något att göra? Den syns väl inte sen....eller!?
Ursäktar om detta är en dum fråga.
Mvh
Robban
Klicka här för att svara