Byggahus.se

Bakstycket har lossnat i skafferiet

1. B
    Medlem Nivå 1
    Hej
    Jag köpte ett hus för ca ett år sedan och köket är av IKEA modell. Skafferiet är ett högskåp och masonitskivan som sitter som ett bakstycke har släppt på ena sidan vilket resulterar i att saker ramlar ner bakom, det är typ 35cm djup i skåpet för bakom så går vattenledningar och avloppsrör mm så det är en ganska stor springa. De som montera köket fäste det väl inte ordentligt trots allt. Då till min fråga. Hur ska jag lyckas fästa denna skiva igen utan att riva hela köket?? Limma fast den eller har någon nåt annat förslag på lösning?

Mvh
    Mattias

2. Tyresö
    Bannad Nivå 9
    Om du limmar den med PL400, då sitter den i all evighet - tror den enda lösningen blir att limma. Riva köket för en sån sak är inte att tänka på.

3. B
    Medlem Nivå 1
    Ja jag tror att om jag lyckas limma fast nåt i kanten på skivan så man har nåt att ta tag i den med, eller nån slags sugkopp för att få tag i den så man kan limma kanten och trycka in den tillbaka. Får försöka klura ut nån bra lösning på hur man lättast får grepp om den.

4. T
    Medlem Nivå 6
    Inte snyggt men träskruv kan användas för att dra skivan på plats för limning, du har kanske hyllor du kan använda för att dölja eventuella hål?
    Silvertejp e.d. kan också funka.

5. Blindnit
    Medlem Nivå 9
    Tejp och lim låter vettigt :)