H
Helioz: Bra tips! När jag hade rostfria vitvaror (första och sista gången) så körde jag MP52 Rostfritt vilket i princip kombinerar de produkterna du listar ovan om man vill ha allt i en flaska: http://www.herdins.se/sv/kok/mp52-rostfritt__130
1 svar · 4,5k läst
B
babianarmar: Jag hade ingen golvvärme!!!!
7 svar · 13,6k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Jag valde själv silvriga boxar i mitt kök. :) [bild] [bild]
24 svar · 30,8k läst
·
H
huggan: IKEA har 70 cm skåp i serien FAKTUM som du fortfarande kan beställa t o m den 30 september 2015.
2 svar · 6,0k läst
H
hasse123: Tack KnockOnWood :) Har en strålsamlare, fast tog bort den för att ta bilden :P Tack igen :)
2 svar · 1,8k läst
·
B
bjorncesonwerner: Glada nyheter... Bauhaus tar endast 1200 för att kapa en skiva & sedan fräsa 1 sida/skiva, "kex" och spännklammer ingår :) Så totalt landar samtliga bänkskivor på 6700:- (Ikea skulle ha 10 000:-)
9 svar · 6,2k läst
M
mange621: Så det funkar med 1,5 mm kabel? Det är ju det som är det viktiga.
3 svar · 1,4k läst
A
Andreas12345: Tar upp den här gamla tråden. Jag har en CleanAir-modul till min fläkt. Den är helt separat från den övriga fläkten. Den skruvas upp separat och kopplas ihop med slangen från fläkten. Du skulle kunna använda vilken fläkt du vill så länge slangmåttet stämmer. Rent estetiskt är det väl lämpligt att "halsen" på fläkten, alltså den övre kåpan som sitter ovanför själv
2 svar · 2,7k läst
H
Hampus Udell: Några fler bilder [bild] [bild] [bild]
5 svar · 2,2k läst
·
M
MarcusGS: Hagaköket har i vissa fall problem med köksstommar för fukt-/ångakänslighet och är inte imponerad av kvalitet för fronters ytor, mycket smutskänsliga och har ej ytlacksbeständiga hörn/kanter, samt att när man är i kontakt med VD, Teknisk chef på eftermarknad ger de ej ut tester för fukt-/ångakänslighet, kaffe på yta då detta är gängse teststandard i branschen. Heller ej
4 svar · 23,5k läst
L
Anonymiserad 137805: Är det ett av hörnen inne på ryggen i skåpet? Eller utsidan. Är det utsidan kan det vara att det inte står rakt.
3 svar · 2,2k läst
XHI
XHI: Jag får inte röra vattenburna värmen tyvärr. Sen är inte tanken att värmen ska vara på så hårt utan mest hålla en ljummen värme så att man inte känner den typiska "klinker kylan". Eller inför en kommande försäljning, första man känner när man tar av sig skorna: mmmmmmhh,, golvvärme nice! Jag inväntar offerten från den andra hantverkaren med spänning, men vad säger ni...
4 svar · 2,1k läst
K
Kurtivan: Köpte IKEA Maximera lådor trots att försäljaren på IKEA sa att dom inte skulle passa. Passade jättebra! 5 lådor med mjukstängning för 1355:-.
2 svar · 6,5k läst
J
JKrister: Från gratis till 200 000. Har sett en riktigt snyggt kök som grundades på ikeastommar som byggdes in i pärlspont och snickar glädje vilket inte blivit r mycket dyrare än ikea, om du bygger resten själv. Från 1909 är lite intressant. Om du är mer intresserad ska du forska lite i det då 1909 är ett år där hus började skrivas in villet betyder att det högst troligt är äldre än
2 svar · 2,4k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Tack! Spishällen, som väldigt ofta kopplas in på två faser, alltså 2x230 volt brukar vara kopplad i en s.k. Perilex-kontakt. [bild] Och det är väldigt lätt att missa nollan så att man får 1x400 Volt i stället för 2x230. Och då förstörs hällen. Jag vet, och min elektriker också. Men det kostade honom bara 3.500 kr eftersom det var den billigaste IKEA-hällen som brann :p
13 svar · 7,1k läst
·
simpa81
simpa81: Hmm, lustigt, det är just en frihängande fläkt vi tänkt oss! Kanske får satsa på 160mm rör. Tack för alla tips! Det här forumet är guld värt!
5 svar · 2,8k läst
H
Humper: Glömde såklart att länka den jag tittat på, men en lös/fristående/standalone är vad jag har tittat på i stil med: http://www.hemmakompaniet.se/mobila-induktionshallar/caso-chef-2000-mobil-induktionshall.html Den är 5,5cm tjock. Låda var det första jag tänkte på men känns som om jag kan vippa upp den så kommer jag kunna flytta på den oftare och lättare. Möjligtvis annars ta upp
2 svar · 1,3k läst
mångstekta
mångstekta: 40cm brukar vara standard...
1 svar · 1,3k läst
torbeno
torbeno: Du behöver leta upp maskinens E-nr som bör vara ka58n..... Sen kollar du på siemens hemsida
3 svar · 3,8k läst
blackadder
blackadder: [citat] Näe, det är nog snarare svenska krantillverkare.....
29 svar · 4,0k läst
A
SBH: brukar även va olika mått om du har gas eller elhäll
3 svar · 2,5k läst
·
B
billyby: Supertack!
3 svar · 2,7k läst
K
kentamagenta: Ja, verkligen. Tvätt och tork köpte jag hemma. Stod på polska på dom där nere. Men de va billigt även det.
19 svar · 17,5k läst
imported_Benno
imported_Benno: 5 cm är med marginal för luckhandtag osv så man kan öppna mer än 90 grader. Minst 90 måste det gå att öppna om man har lådor och trådbackar bakom luckan. Hyllplanen kan man ju alltid lägga in när skåpluckan inte är på plats. Sedan är ju passbitar till för utfyllnad om köket är större än skåpen och kan i vissa fall behöva vara bredare än 5 cm.
2 svar · 4,9k läst
M
mushu: Hej! Det här är kanske fel forum m t p att det rör sig om en lägenhet och har att göra med ventilation, men hoppas att någon kan hjälpa ändå :) Vi undrar vad det finns för alternativ som kan fungera med en kryddhyllefläkt modell IFK 140. Aggregatet gömdes i en kryddhylla/överskåp och var kopplad till en fläktkåpa. Liknar väl mest detta aggregat:
0 svar · 4,3k läst
B
byggaombloggen: Hej, här kan ni se de beställda och redan levererade beslagen med naturläder, kommer bli fantastiska när de monteras. http://byggaombloggen.com/2014/04/10/ekologiskt-lordagsgodis/
7 svar · 3,9k läst
N
Nerre: [citat] Vi komposterar själva så vi har ingen påse, men efter att jag tröttnade på att det hela tiden blev för blött i komposten så har vi numera ett durkslag står på en "rinnbricka" på diskbänken. Tallrikar med "blöt" mat spolas av så sås och sånt åker ner i avloppet, sen använder vi en diskhoskrapa för att ösa upp det i durkslaget där det får rinna av några timmar innan
20 svar · 11,7k läst
·
R
Raukman: Har nu fått mina nya skivor, och färg/mönster-matchningen är jättebra! Men sen... En skiva var återigen fräst för tunn, och kantprofilen på en skiva var fel... Suck. Men nu så orkar vi inte med fler försök, så vi fick ett bra pris på allt, sen har jag fått slipa o fixa för att få slutresultatet acceptabelt. Men det känns allt lite tråkigt, när det blir såhär.
21 svar · 9,2k läst
·
P
Pära: [citat] Tack för handfast råd! Jag har inte hunnit någon vart med köket än, men nu vet jag i alla fall varifrån jag inte ska köpa häll.
12 svar · 3,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.